انتشار ۱۸ عنوان کتاب توسط مدرسه الاطهار التخصصیه در موضوعات فقهی و اخلاقی

مدیر مدرسه علمیه الاطهار التخصصیه با اشاره به فعالیت های پژوهشی این مدرسه از انتشار ۱۸ عنوان کتاب در موضوعات فقهی و اخلاقی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حجت‌الاسلام محمد مهدی کاظمی، مدیر مدرسه علمیه الاطهار  امروز(یکشنبه

۲۱آذر) در نشست خبری که به مناسبت هفته پژوهش در حوزه الاطهار التخصصیه برگزار شد، گفت: این موسسه در سال ۸۴ با هدف تحصیل طلاب حاشیه خلیج فارس و همچنین طلاب سایر کشورهای عربی تاسیس شد.

 

مدیر حوزه الاطهار التخصصیه  افزود: ۱۴۰ طلبه از ۱۴ کشور از مقطع کارشناسی تا مقطع دکتری در این موسسه در حال تحصیل هستند و رویکرد این موسسه آموزشی و پژوهشی است.

 

وی تصریح کرد: تاکنون ۱۸ کتاب توسط مدرسه الاطهار التخصصیه در موضوعات فقهی و اخلاقی چاپ شده و دارای مجله دانش‌پژوهی است که به صورت دو فصل‌نامه منتشر می‌شود و به زبان عربی است و در تلاشیم که در آینده نزدیک آن را تبدیل به فصل‌نامه کنیم.

 

وی گفت: یکی دیگر از دستاوردهای پژوهشی در این مدرسه علمیه، نگارش تفسیر ترتیبی قرآن بنام السراج المنیر در ۳۰ جلد است که نیمی از آن تاکنون تدوین شده و از آن می‌توان به عنوان یکی از تفاسیر فاخر یاد کرد.

 

مدیر موسسه الاطهار التخصصیه یادآور شد: تاکنون ۳۰۰ طلبه در این موسسه از کشورهای عربی تحصیل کرده و ۱۵۰ نفر نیز فارغ التحصیل شده‌اند.

 

حجت الاسلام کاظمی موضوع این کتاب را نحو و صرف دانست و افزود: برای نگارش این کتاب تفسیر ۳۰ جلدی کار گروهی تشکیل شده است که بر روی آن کار می‌کنند و در تلاش‌اند تا بر اساس تفاسیر معاصر نگاشته شود.

 

مدیر حوزه الاطهار التخصصیه با بیان اینکه زبان آموزش در حوزه عربی است،تصریح کرد: چهار سال گذشته با آغاز دوره دکتری، نخستین پایان‌نامه دکتری در مدرسه دفاع شد و این مدرسه جز مدارس پیوسته المصطفی است.

 

وی با اشاره به اینکه باید پژوهش‌ها بر اساس نیاز روز باشد، افزود: تلاش شده تا موج الحاد و روشنفکری که در برخی از کشورها وجود دارد و شبهاتی که علیه دین در کشورهای عربی مشاهده می شود، مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 1126259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha