فضاسازی محیطی برای پاسداشت ایام فاطمیه در مازندران ضروری است

حجت الاسلام شکریان بر لزوم فضا سازی محیطی برای پاسداشت ایام فاطمیه در استان مازندران تاکید کرد و گفت: با توجه به تداوم حضور کرونا در تبلیغات محیطی برای ایام فاطمیه تاکید بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی تاکید شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان ازساری، حجت الاسلام والمسلمین«ناصر شکریان» امروز(۲۱آذر) در جلسه شئونات فرهنگی تبلیغات اسلامی استان مازندران بیان کرد: همانطور که میدانید ما در آستانه فاطمیه قرار گرفته‌ایم از روز شنبه فاطمیه اول آغاز می‌شود، ۱۶ دی نیز فاطمیه دوم است، در بین این دو فاطمیه دهه‌ای وجود دارد به‌نام دهه بصیرت فاطمی یا نسل سلیمانی، هم دومین سالگرد سردار حاج قاسم سلیمانی، سالگرد علامه مصباح یزدی و هم روز شهادت حضرت زهرا (س) و هم ۱۷ دی روز کشف حجاب در آن قرار دارد، از ۹ تا ۱۹ دی ماه که مربوط به قیام مردم قم است  فاطمیه دوم است.

 

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مازندران افزود: مقام معظم رهبری در بیانیه‌ای فرمودند که من توشه هر سال خودم را از فاطمیه می‌گیرم، از این رو هر کسی به اندازه توانش می‌تواند از گستردگی این سفره استفاده کند.

 

 

حجت الاسلام شکریان با اشاره به سفر آیت الله گلپایگانی به مازندران، عنوان کرد: ایشان به دو چیز اشاره کردند که رونق پیدا کرده یکی فاطمیه و یکی هم توجه به جمکران! که از برکات این انقلاب است، در خصوص برگزاری مجالس فاطمیه تاکیدمان بر این است توصیه ما رعایت مسائل بهداشتی با حضور سخنرانان است‌.

 

 

وی عنوان کرد: طی مکاتباتی با استانداری خواستار تبلیغات محیطی، مساجد و هیئات مذهبی و امامزادگان فاطمی شدیم، مراسم دومین سالگرد سردار حاج قاسم سلیمانی و علامه مصباح یزدی نیز باید برگزار شود.

 

 

این مسئول اعزام ۳۰ راوی مازندرانی به کرمان، چاپ مجموعه اشعار جمع‌آوری شده در خصوص حاج قاسم در مازندران، تولید سرود و کلیپ به‌عنوان مرد میدان و بصیرت فاطمی، همایش دختران حاج قاسم (با توجه به ایام کشف حجاب)، همایش بانوان فعال فرهنگی، اعزام موکب استانی به‌مناسبت سالگرد سردار به کرمان، اکران فیلم آن زمستان (تعبیری از زندگینامه علامه مصباح یزدی) و اعزام سخنران، برگزاری یادواره‌های شهدای مدافع حرم، برگزاری مسابقه نقاشی و دلنوشته مخصوص کودکان و نوجوانان به‌مناسبت سالگرد سردار سلیمانی را از جمله ویژه‌ برنامه‌های این ایام اعلام کرد و خواستار گسترش فرهنگ فاطمی شد.

کد خبر 1126260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha