شورای بانوان باید تبدیل به حوزه تصمیم سازی متناسب با زیست بوم فرهنگی هر شهرستان باشد

حجت‌الاسلام نبی زاده با بیان اینکه بانوان باید بتوانند تصمیم ساز فرهنگی باشند گفت: شورای بانوان باید تبدیل به حوزه تصمیم سازی متناسب با زیست بوم فرهنگی هر شهرستان باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «حجت الاسلام محمدمهدی نبی زاده» امروز (یکشنبه ۲۱ آذر) در نشست هم اندیشی با رویکرد تشکیل قرارگاه های فرهنگی بانوان و طرح عملیاتی تبیین مکتب سردار سلیمانی، با تأکید بر شبکه سازی بانوان فعال فرهنگی در سطح استان اظهار کرد: اگر شبکه سازی را در پیش بگیرید و منسجم شوید می‌توانید در استان تصمیم سازی کنید.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان با بیان اینکه ما در شورای بانوان به یک اتاق فکر ویژه با رویکرد اندیشه ورزی نیاز داریم افزود: شما باید بتوانید تصمیم ساز فرهنگی باشید، لذا شورای بانوان باید تبدیل به حوزه تصمیم سازی متناسب با زیست بوم فرهنگی هر شهرستان باشد.

 

وی تصریح کرد: شما در زمینه تقویت فعالیت حوزه بانوان هم به حمایت مادی نیاز دارید و هم حمایت اعتباری که در مورد اعتبار بخشی معنوی، با کمک رؤسای ادارات تبلیغات اسلامی هر شهرستان می توانید در حوزه تصمیم سازی و مطالبه گری با مسئولین شهرستانی تعامل سازنده داشته باشید.

 

«مراد اسکندری» نیز به بیان طرح ها و برنامه های حوزه بانوان در سطح استان پرداخت و عنوان کرد: از جمله برنامه هایی که در حوزه بانوان در نظر گرفته شده می توان به طرح راهبردی تعالی خانواده و مشاوره، تدوین سند پیشرفت استان با رویکرد نقش بانوان، توانمندسازی افراد مستعد شناخته شده در شبکه حرف آورد، حمایت از ستاد نهضت پیشرفت بانوان، حمایت از فعال سازی و توانمند سازی دختران در محیط پیرامون و فعالیت های گفتمان ساز رسانه ای حرف آورد اشاره کرد.

 

کارشناس امور بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان در خصوص جزئیات اجرای این برنامه ها اضافه کرد: در راستای اجرای طرح راهبردی تعالی خانواده و مشاوره یک برنامه کلان از کشور در دست اقدام داریم که تحت عنوان شکوه مادری ابلاغ خواهد شد.

 

وی ابراز کرد: اما در همین خصوص در مرکز استان نیز درصدد تشکیل یک مرکز مشاوره خانواده هستیم که هم مکان و هم افرادی که به عنوان هسته اولیه مرکز مشاوره با ما همکاری خواهند داشت مشخص شده اند.

 

مراداسکندری همچنین به تدوین سند پیشرفت استان با رویکرد نقش بانوان اشاره کرد و ادامه داد: این سند با عنوان طرح ملی ایران 1440 است و مخاطب اصلی آن نخبگان و فعالان فرهنگی در حوزه بانوان هستند.

 

وی در خصوص حمایت از فعال سازی و توانمندسازی دختران در محیط پیرامون اذعان کرد: این برنامه تحت عنوان طرح رفیقانه ابلاغ شده که مخاطب ما در این طرح، دختران نوجوان بوده و با محوریت عفاف و حجاب و با الگوهای جدید و کارساز اجرا خواهد شد. 

 

کارشناس امور بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان یاد آور شد: طرح آموزش دختران نوجوان تمدن ساز در استان کلید خورده که ضمن عقد تفاهم نامه ای با همکاری حوزه علمیه اجرا خواهد شد.

 

بخش پایانی این نشست به برگزاری کارگاه فرزند پروری در فضای رسانه ای اختصاص داشت.

 

کد خبر 1126278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha