جشنواره تئاتر مرصاد باید اتفاقات عملیات مرصاد را در قالب هنر به جامعه ارائه دهد

حیدری، گفت: جشنواره تئاتر مرصاد باید در مجموعه فعالیت های هنری ،این نقش را به خوبی ایفا کند و اتفاقات عملیات مرصاد رابعنوان یک رخداد مهم تاریخی در دوران دفاع مقدس در قالب هنر به جامعه ارائه دهد.

جهانبخش حیدری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت:تئاتر مرصاد یادآور حماسه آفرینی مردم ایران به ویژه مردم اسلام آبادغرب در طول هشت سال دفاع مقدس به ویژه عملیات مرصاد است.

 

فرماندار اسلام آباد غرب افزود: تئاتر مرصاد یادآور حماسه آفرینی مردم ایران به ویژه مردم اسلام آبادغرب در طول هشت سال دفاع مقدس به ویژه عملیات مرصاد است و باید با زبان هنر رشادت و افتخار آفرین های شهدا و رزمندگان را به جامعه و نسل آینده منتقل کرد.

 

وی خاطر نشان کرد: ما باید شهدای شهر مرصاد را به درستی معرفی کنیم و تئاتر مرصاد بهترین ظرفیت و بستر برای بیان رشادت‌ها و نقش آفرینی‌های مردمان این شهر است و بازنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای مرصاد، در هرچه بهتر معرفی کردن آن ثابت کنیم شهدا سرمایه‌های با ارزش ما هستند.

 

حیدری بابیان اینکه جشنواره ملی تئاتر مرصاد مناسبت‌ترین بستر برای بیان حماسه مرصاد است، تصریح کرد: زیرا تئاتر مرصاد ریشه در حماسه هشت سال دفاع مقدس دارد و قابلیت بسیار توانمندی است و در این مسیر می‌توانیم حرف داشته باشیم.

 

فرماندار اسلام آباد غرب اظهار کرد:فضای جپهه ها یک فضای ملکوتی و معنوی بود و رفتارها و نگاه های رزمندگان با تاسی از فرهنگ نهضت کربلا ، عاشورایی بود و ایثارگری ها و شجاعت های رزمندگان در میدان های نبرد بر گرفته ار باورهای اعتقادی بود که مدافعین کشور به آن ایمان داشتند وهر رزمتده ای رسیدن به اوج کمال برای خود شهادت می دانست که هر لحظه آرزوی آنرا در مصاف با دشمن بعثی میکرد که بر همین اساس و با شجاعت تمام و نثار جان خود در دفاع از کشور با افتخار به شهادت رسیدن و حفظ خاک میهن را در دوران جنگ تحمیلی بیمه نمودند.

 

وی با اشاره به اینکه تا دیروز در جنگ ، تفنگ ،گلوله و رزم رزمندگان برای دفاع از کشور و میهن ، حماسه ساز بود و امروز قلم و هنر هنرمندان است گفت: قلم و هنر باید باید پیام رسان حماسه های مردانی باشد که با قطرات خون و شهادت خویش کشور را در مسیر استقلال، قرار دادن و انرا حفظ نمودند. 

کد خبر 1126284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha