​بخشی از تالاب انزلی به سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری واگذار شد

میراختری از واگذاری بخشی از تالاب بین المللی انزلی به سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور خبر داد و گفت: با اعلام سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بخشی از زمین‌های تالاب انزلی به این سازمان واگذار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «میرحامد اختری» شامگاه یکشنبه (21 آذر) در گفت‌وگوی خبری از واگذاری بخشی از تالاب بین المللی انزلی به سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری خبر داد و اظهار داشت: سند حدود هشت هزار هکتار از تالاب در دو شهرستان انزلی و صومعه‌سرا به نام سازمان جنگل‌ها به نمایندگی از دولت صادر شده است و سند مابقی که در حوزه شهرستان انزلی است در همین هفته صادر می‌شود.

 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان با اشاره به اینکه با اعلام سازمان ثبت اسناد و املاک کشور این امر انجام شده است عنوان کرد: طبق قانون بهسازی محیط زیست تالاب‌ها جزو مناطق حفاظت شده محیط زیست هستند و در آن قسمت از اراضی داخل این مناطق چهارگانه سازمان حفاظت محیط زیست قائم مقام سازمان جنگل‌ها در مدیریت، نگهداری و حفاظت از تالاب‌ها است.

 

میراختری با بیان اینکه اسناد مالکیت تالاب‌ها به نمایندگی از دولت متعلق به سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور است تصریح کرد: البته به استناد ماده 11 قانون اراضی مستحدث و ساحلی، منابع طبیعی هم در بحث تالاب‌ها تکالیفی دارد و این قائم مقامی سازمان حفاظت محیط زیست منافی مسئولیت‌های این دستگاه نیست.

 

وی با تاکید بر اینکه رسالت مدیریت و حفاظت به عنوان قائم مقام منابع طبیعی را سازمان حفاظت محیط زیست برعهده دارد خاطرنشان کرد: بر اساس همین قانون اگر احیانا تخلف و تصرف، یا حریق و آتش‌سوزی در سطح تالاب‌ها اتفاق بیافتد و منابع طبیعی از آن مطلع شود مراتب را به اطلاع محیط زیست می‌رساند و خودش هم در رفع مشکلات همکاری می‌کند.

 

کد خبر 1126301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha