شاخص کل بورس ریزش ۳۷۵۱ واحدی داشت

شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با سه‌هزار و ۷۵۱ واحد کاهش، در جایگاه یک ‌میلیون و ۲۹۱ هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، امروز (سه شنبه 23 آذر) چهارمین روز کاری بورس در هفته جاری با ریزش 5762 واحدی شاخص کل و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و 289 هزار واحدی آغاز شد و این روند تا پایان روز ادامه داشت تا جایی که شاخص کل با سه‌هزار و ۷۵۱ واحد کاهش، در جایگاه یک ‌میلیون و ۲۹۱ هزار واحدی قرار گرفت.

 

شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۹۳۰ واحدی معادل ۰.۲۹ درصد به رقم ۳۲۰ هزار و ۲۶۷ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۳۷۳۴ واحدی، عدد ۳۴۵ هزار و ۴۶۴ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۲۳۴۹ واحدی به رقم ۲۱۷ هزار و ۲۹۹ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۶۰۶۱ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۶۴۸ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۲۹۳۷ واحد کاهش به رقم ۹۶۸ هزار و ۲۲۸ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۶۹۶۱ واحد کاهش همراه بود و عدد دو میلیون و ۵۳۳ هزار واحد را به نمایش گذاشت.

 

بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس فملی، خودرو، شستا، خساپا، فولاد، شفن، فارس به ترتیب با 999، 746، 461، 390، 366، 348 و 215 واحد افت بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند. صبح امروز نمادهای خودرو - ايران‌ خودرو، خساپا – سايپا، شستا - سرمايه گذاري تامين اجتماعي، بركت - گروه دارويي بركت، فولاد - فولاد مباركه اصفهان، خگستر - گسترش‌سرمايه‌گذاري‌ايران‌خودرو و فملي - ملي‌ صنايع‌ مس‌ ايران‌ در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند.

 

بنابراین گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی خودرو، وغدیر، خساپا، فملی، کگل و بورس با بیش‌ترین کاهش، تاثیر منفی در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی فولاد، شپدیس و شبندر، بیش‌ترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند. در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد داسوه(داروسازی‌ اسوه‌) با ۴.۹۵ درصد رشد و پس از آن، نمادهای کسرام، فجام، کالا و شاملا  بود. همچنین نماد معاملاتی غمارگ(مارگارین‌ ) با ۶.۶۵ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای لخزر، غدام، غپینو و کماسه قرار گرفتند و معامله‌گران بورس ۵ میلیارد و ۵۶۳ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۳۴۴ هزار و ۹۲۹  نوبت معامله و به ارزش ۳۳ هزار و ۲۸۹ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

 

 

یادآور می شود: روز گذشته (دوشنه 22 آذر) شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۲۵۲۴۹ واحدی معادل ۱.۹۱ درصدی به یک میلیون و ۲۹۵ هزار و ۵۲۷ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت ۲۶۷ واحدی به ۱۸ هزار و ۶۶۳ واحد رسید. شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۶۲۵۹ واحدی معادل ۱.۹۱ درصد به رقم ۳۲۱ هزار و ۱۹۲ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۶۴۱۹ واحدی، عدد ۳۴۹ هزار و ۱۹۷ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۴۰۳۸ واحدی به رقم ۲۱۹ هزار و ۶۴۷ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۳۱۳۵۵ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۶۵۴ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۲۲۲۴۵ واحد کاهش به رقم ۹۷۱ هزار و ۱۹۸ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۳۹۰۷۱ واحد کاهش همراه بود و عدد دو میلیون و ۵۴۰ هزار واحد را به نمایش گذاشت.

 

بنابراین گزارش، در معاملات روز گذشته بورس تهران، نمادهای معاملاتی فولاد، کگل، فملی، شستا، پارس و پارسان با بیش‌ترین کاهش، تاثیر منفی در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی برکت، کالا و شاملا، بیش‌ترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند. در بازار روز گذشته بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد کسرام(پارس‌ سرام‌) با ۴.۹۲ درصد رشد و پس از آن، نمادهای شاملا، شپاکسا، سبجنو و کاذر بود. همچنین نماد معاملاتی خکمک(کمک‌فنرایندامین‌ ) با ۴.۹۷ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای آپ، شفن، خمحور و کترام قرار گرفتند و معامله‌گران بورس ۵ میلیارد و ۸۸ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۳۹۵ هزار و ۹۸۶ نوبت معامله و به ارزش ۳۰ هزار و ۲۰۶ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

کد خبر 1126307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha