اجرای پروژه بدنه سازی و کف سازی مسیرهای گردشگری محله لرد کیوان با اعتبای افزون بر ۳ میلیارد ریال

نقوی با اشاره به اجرای پروژه های عمرانی در بافت تاریخی گفت: پروژه بدنه سازی و کف سازی مسیرهای گردشگری محله لرد کیوان با اعتبای افزون بر ۳ میلیارد ریال اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، علیرضا نقوی سرپرست منطقه بافت تاریخی شهرداری یزد از اجرای پروژه بدنه سازی و کف سازی مسیرهای گردشگری محله لرد کیوان بر اساس سیاست‌های راهبردی حفاظت از این شهر جهانی خبر داد و افزود: برای اجرای این پروژه بیش از ۳ میلیارد ریال اعتبار تخصیص داده شده است.

 

علیرضا نقوی تصریح کرد: محله لرد کیوان در جنوب محله باغ گندم واقع شده است که از جهت‌های شمال به محله باغ گندم، از جنوب به محله شاه‌طهماسب، از شرق به محلات دروازه شاهی و لب خندق و از غرب به محله ابوالمعالی محدود می‌شود.

 

وی با بیان اینکه محله مذکور در محدوده محله کوشکنو و شاه ابوالقاسم قرار دارد احتمالاً احداث و شکل‌گیری این محله به اواخر قرن هشتم هجری مربوط است؛ اظهار داشت: اصطلاح لرد به معنی محوطه‌ای است میدان مانند که محل بارانداز اجناس مختلف بوده است که از اطراف  برای مصارف مردم به شهر می‌آوردند و به این منطقه اطلاق شده است.

 

سرپرست منطقه بافت تاریخی شهرداری یزد در پایان خاطرنشان کرد: پروژه کف سازی مسیرهای محله لرد کیوان با مساحت ۴۰۰ مترمربع و بدنه سازی آن با مساحت ۱۲۰۰ مترمربع به بهره‌برداری می‌رسد.

کد خبر 1126315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha