همه این عالم مظهر امام زمان(عج) است

استاد حوزه علمیه گفت: همه این عالم مظهر امام زمان (عج) است و اگر کسی بداند که امامش او را می‌بیند هیچگاه در زندگی خسته و دل شکسته نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام اعتمادیان در مسجد غدیر به سخنرانی پرداخته و با بیان اینکه رسیدن به سر منزل مقصود و سعادت انسان همان شناخت امام و امامت است، اظهار کرد: افرادی در طول تاریخ بودند که امامت را شناختند اما نسبت به ایشان معرفت واقعی را پیدا نکردند و به بیراهه رفتند.

 

حجت الاسلام اعتمادیان با استناد به حدیثی از امام رضا (ع)، ادامه داد: امام دارای علایمی است که در دیگران پیدا نمی شود اولین شاخصه در زمان تولد است که پاک و منزه به دنیا می آید و مانند گل معطر بدنیا قدم می گذارد.

 

وی عنوان کرد: امام در هنگام تولد دستش رو به زمین و سرش رو به آسمان است از این طریق از آسمان منادی حق از طرف پروردگار با امام صحبت می کند و زمانی که دستش رو به زمین است تمام علوم الهی را فرا می گیرد.

 

وی با استناد به آیه ای از سوره مبارکه آل عمران، ادامه داد: هر فردی این آیه را بخواند خدای متعال هزار سیئه را از انسان می گیرد و هزار درجه و حسنه به فرد اعطاء می کند از این رو امامان معصوم در زمان تولد این آیه مبارکه را قرائت می کنند.

 

استاد حوزه علمیه با اشاره به اولامر بودن امامان و پیامبران اظهار کرد: تمامی پیامبران اولامر هستند اما گل سر سبدش حضرت امیرالمومنین (ع) است، شاهد خدا و پیامبر (ص) حضرت علی (ع) است و آن بزرگوار علم حجت پروردگار محسوب می شود.

 

حجت الاسلام اعتمادیان با اشاره به شاخصهای امام معصوم ادامه داد: امام معصوم به تمامی امور دنیوی و معنوی از ازل تا ابد آگاهی دارد و این آگاهی به اذن پروردگار است.

 

وی ادامه داد: امام به تمامی اجزای عالم آگاه است صداها را می شناسد اسماء را می داند اهل بیت (ع) به کل جهان نظر می کنند به همین دلیل عشق و محبت همراه امام است بنابراین باید با تمام حواس باطنی به دنبال امام بود.

 

استاد حوزه علمیه گفت: امام زمان (عج) از تمام دردها و رنج‌های بشری خبر دارد و به همه توجه می کند از این رو باید با آثار شناخت امام آشنا شد و محبت امام دارای آثار و برکات فراون در سازندگی و زندگی انسان است.

 

 استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: امام زمان (عج) در این جهان همه مخلوقات الهی نظر دارند، همه این عالم مظهر امام زمان (عج) است و اگر کسی بداند که امامش او را می بیند هیچگاه در زندگی خسته و دل شکسته نمی شود، به همین علت باید معرفت انسان نسبت به امام عصر (عج) بیشتر شود.

کد خبر 1126354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha