آغاز آینه کاری گنبد حرم حضرت عباس(ع)

آستان مقدس حضرت عباس(ع) از آغاز کار بازسازی و آینه کاری گنبد این حرم از داخل خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الکفیل، کارکنان بخش نگهداری و مهندسی در آستان مقدس حضرت عباس(ع) کار نگهداری و مرمت و آینه کاری گنبد حرم اباالفضل العباس(ع) از داخل را آغاز کردند.

مهندس سمیر عباس، رئیس این بخش گفت: این کارها درچارچوب کارهای مهم برای نگهداری و توسعه حرم اباالفضل العباس(ع) و براساس طرح تدوین شده انجام شده است. ای طرح متناسب با قداست این مکان شریف و تاثیر واضحی بر طراحی مهندسی و زیبایی شناسی دارد.

 

عباس افزود: واحد آینه کاری در بخش ما به طور هنرمندانه کار مرمت را با نصب آینه های برش داده شده در حرم شریف و دیوار آن به پایان رسانده است و به مرحله مهمی که مربوط به گنبد است، رسیده است.

وی ادامه داد: مهم ترین کارهای انجام شده عبارت از برداشتن قطعات قدیمی شیشه و سایر مواد نگهداری، نوسازی و توسعه سیم کشی سیستم های برق و چراغ های روشنایی و دوربین ها، ترمیم سقف با مواد مخصوص و چند لایه براساس نیاز هر قسمت، اجرای طرح های مخصوص با شیشه و نصب قطعه های آینه باتوجه به طرح ها و برنامه ها و اندازه هاست.

 

رئیس این بخش گفت: موادی که در این کارها استفاده خواهد شد، از ویژگی مدرن، ماندگاری، وزن سبک و مستحکم برخورداراست و طرح های قدیمی محافظت می شود. اما ظرافت های هنرمندان به زیبایی این پروژه درصورت پایان خواهد افزود.

کد خبر 1126356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha