بهره برداری از مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب بیرجند تا دهه فجر

سالاری گفت: مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب بیرجند تا دهه فجر امسال وارد مدار بهره‌برداری خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «منوچهر سالاری» صبح امروز (۲۲ آذر) در دومین جلسه کارگروه پیشگیری از حفر چاه‌های غیرمجاز در حریم و بستر رودخانه‌ها و حاشیه سدهای استان اظهار کرد: مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب بیرجند تا دهه فجر امسال وارد مدار بهره‌برداری خواهد شد.

 

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: با بهره‌برداری کامل از این تصفیه‌خانه ضمن افزایش ظرفیت تصفیه فاضلاب در شهر بیرجند از ۱۶ هزار مترمکعب به ۲۲ هزار مترمکعب در شبانه‌روز، شاهد ارتقای کیفیت پساب تولیدی نیز خواهیم بود.

 

سالاری با اشاره به بالغ پنج هزار و ۲۰۰ کیلومتر خط انتقال و هفت هزار کیلومتر شبکه توزیع آب در استان، تصریح کرد: در حال حاضر برنامه‌ریزی می شود تا برای سال آینده تنش آبی در استان به وجود نیاید.

 

وی ادامه داد: کمبودهای در شهر طبس به دلیل خروج سد نهرین از مدارد وجود دارد که برنامه ریزی لازم انجام شده و حفر چهار حلقه چاه همکاران آب و منطقه ای در دستور کار دارند تا دغدغه ای نباشد و برای شهر بیرجند و قاین نیز مجورهای لازم گرفته است و مشکلی نداریم.

 

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی با بیان اینکه پنج هزار مترمکعب مخزن در قاین و ۲ هزار مترمکعب در بیرجند افتتاح شده است، عنوان کرد: همچنین ساخت مخزن ۱۰ هزار مترمکعبی در دست اجرا است که تا سال آینده وراد مدار بهره‌برداری خواهد شد.

 

سالاری با اشاره به اینکه سرانه مخازن آبی خراسان جنوبی نسبت به سرانه کشور پایین است، بیان کرد: تلاش می‌شود سرانه مخزن به ازای هر مشترک استان را به یک مترمکعب برسانیم و اکنون ۲۸ هزار مترمکعب مخزن در دستور ساخت داریم و تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار نیز تا پایان سال آینده از نعمت آب شرب برخوردار شوند.

 

وی افزود: امسال ۲۰۲ میلیارد تومان اعتبار محرومیت زدایی در بحث آبرسانی به روستاهای استان در نظر گرفته شده است که جذب آن از طریق انعقاد قرارداد با بسیج و سپاه در حال پیگیری است و ۳۲۰ کیلومتر خط انتقال، ۱۲ هزار مترمکعب مخزن و ۴۴ باب پمپاژ احداث خواهد شد.

کد خبر 1126411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha