۶ خانه هلال در خوسف به بهره برداری رسید

طی مراسمی ۶ خانه هلال در شهرستان خوسف به بهره برداری رسید و تعداد خانه های هلال خراسان جنوبی به ۱۸۲ خانه ارتقاء یافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محمدعلی آخوندی» امروز (22 آذر) در آیین افتتاح همزمان 6 خانه هلال در شهرستان خوسف در روستای معصوم آباد، اظهار کرد: هدف هلال احمر همواره کمک رسانی در حین، قبل و بعد از بحران است لذا سرعت در امدادرسانی برای ما مهم است.

 

فرماندار خوسف با بیان اینکه دستگاه های دولتی با اولین خبر حادثه هم کمی با تاخیر برای امداد رسانی آماده می شوند، افزود: اما خانه های هلال و گروه های داوطبین محل به محض وقوع حوادث با امکانات و تجهیزات پیش بینی شده در وقت طلایی اولیه به کمک حادثه دیده شتافته و امداد رسانی را فوری را انجام می دهند.

 

وی تصریح کرد: خانه هلال آسیب های حاشیه ای را کاهش و آموزش هایی را انجام و کمک های خیرین را جمع آوری و پیگیری می کنند.

 

«محمد رضایی»، مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی هم در این جلسه اظهار کرد: خانه های هلال همان خط مقدم هایی هستند که به حادثه نزدیکترند، اصل این خانه ها و خدماتی که ارائه می شود بر پایه داوطلبی است.

 

وی با بیان اینکه اولین گام خانه های هلال آموزش امداد رسانی به داوطلبان است، گفت: امروز جمعیت هلال احمر صرفا در بلایای طبیعی حضور ندارد بلکه این نهاد در تمام مکان هایی که زندگی جاری است حضور داشته و فعالیت های بشر دوستانه خود را دنبال می کند.

 

رضایی با بیان اینکه در شهرستان خوسف چهار خانه هلال فعالیت داشته است و هم اکنون 6 خانه هلال دیگر به بهربرداری می رسد، گفت: تعداد خانه های هلال استان خراسان جنوبی با بهره برداری از این 6 خانه به 182 خانه هلال ارتقاء می یابد.

 

 

کد خبر 1126418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha