نشست کارگروه تخصصی قرآن دهه فجر و سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی برگزار شد

رییس سازمان دارالقرآن الکریم با بیان اینکه طلیعه برنامه های امسال مصادف با ایام شهادت حاج قاسم سلیمانی است گفت: بنای ما بر این است که فعالیت های قرآنی را از زمان شهادت حاج قاسم سلیمانی شروع و تا ۲۲ بهمن این فعالیت ها را ادامه دهیم.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام اخوان صباغ امروز دوشنبه 22 آذر در نشست کارگروه تخصصی قرآن بزرگداشت ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی و ستاد گرامیداشت دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی گفت: با توجه به اینکه حاج قاسم سلیمانی 17 دی به شهادت رسیدند لذا ما سعی کردیم برنامه های قرانی را در فاصله بین ۱۳ دی تا 22 بهمن (40 روز) تعریف و اجرایی کنیم.

 

رییس سازمان دارالقرآن الکریم اظهار کرد: یاد و خاطره سردار حاج قاسم سلیمانی، شهدای انقلاب و شهدای مدافع حرم را گرامی می داریم و درود می فرستیم به روح پرفتوح امام راحل که بستر این فعالیت ها را در جمهوری اسلامی ایران فراهم کردند.

 

وی در ادامه افزود: بنای ما بر این است که این فعالیت های قرآنی را از زمان شهادت حاج قاسم سلیمانی شروع کنیم و تا 22 بهمن این فعالیت ها را ادامه دهیم لذا این کارگروه فعالیت های کارگروه انقلاب اسلامی و کارگروه قرآنی ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی را همانند سال های گذشته پیگیری و اجرایی خواهد کرد.

 

حجت الاسلام صباغ با بیان اینکه طلیعه برنامه های امسال مصادف با ایام شهادت حاج قاسم سلیمانی است، افزود: همچنین امسال مصادف است با اولین سالگرد علامه مصباح (رضوان الله) و همچنین ایام فاطمیه دوم است که می توانیم از همه فرصت ها و ظرفیت های این ایام استفاده و برنامه های خوبی را تدارک و اجرایی کنیم.

 

وی اظهار کرد: در این کارگروه تمام نهادها و سازمان های مستقر در نظام جمهوری اسلامی و در کنار آنها گروه های مردمی نقش آفرینی خواهند کرد که سازمان اوقاف، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش، صدا و سیما، اتحادیه قرآن، مجمع خیرین، خبرگزاری ایکنا و ستاد کل نیروهای مسلح از جمله نهادهایی هستند که با این کارگروه مشارکت و همکاری خواهند کرد.

چله 

حجت الاسلام صباغ بیان داشت: ما برنامه های خود را همیشه از 12 بهمن آغاز می کردیم اما از سال گذشته بنا را بر این گذاشتیم که یک چله کار قرآنی در نظام جمهوری اسلامی و انقلاب انجام دهیم. ایام شهادت حاج قاسم سلیمانی هم مصادف است با دهه بصیرت (9 دی تا 19 دی) که از این ظرفیت هم می توانیم استفاده کنیم و یک نقش آفرینی عمده خصوصا در بحث تبلیغ و ترویج قرآنی داشته باشیم، مضاف بر این موضوع ایام شعبان، رجب و رمضان را هم در پیش داریم که این فعالیت ها می توانند مقدمه خوبی برای رسیدن به بهار قرآن و حرکت تبلیغی و ترویجی باشد که در این زمینه داریم.

 

رییس سازمان دارالقرآن کریم خاطرنشان کرد: امسال همکاران در نهادهای مختلف برنامه های پیشنهادی برای فعالیت های قرآنی در ایام شهادت حاج قاسم سلیمانی را آماده کردند که البته این جلسه به عنوان طلیعه ارتباط ما با دوستان همانند سال های گذشته برای اجرای یک برنامه قرآنی بزرگ در کشور است.

 

حجت الاسلام صباغ اظهار کرد: انتقادی که به کارگروه قرآن با همه فعالیت هایش در سال های گذشته وارد شده، این است که برنامه های مشترک ما برنامه های کمی است و دستگاه ها و نهادها برنامه های متفاوت و متنوعی را اجرا می کنند اما برنامه های هم افزا و برنامه هایی که نمود ملی و فرا ملی داشته باشد کمتر از کارگروه قرآنی دیده می شود یا اگر هم اجرا شده همه ظرفیت های ملی پای کار آن برنامه نیامدند که انشاءالله بتوانیم آن ضعف را در فعالیت های قرآنی جبران کنیم. این کارگروه را هم ما یک فرصتی برای انسجام برنامه های قرآنی و ارتباط همدلی بین نهادهای قرآنی در کشور تعریف می کنیم و امیدواریم این برنامه که به عنوان چله قرآنی انقلاب اسلامی برای ما تعریف شده بتوانیم بهترین استفاده و بهره برداری از آنها را داشته باشیم.

 

وی تصریح کرد: ما خود را مدیون خون پاک شهدای این مرز و بوم و همچنین مدیون بنیانگذار انقلاب اسلامی می دانیم چون تمام این فعالیت ها و حرکت های فرهنگی که در این کشور انجام می شود، ریزه خوار آن اخلاص و دقت نظر مرحوم امام راحل می باشد و امیدواریم در این مسیر گام های بهتری برداریم و بتوانیم از شتاب انقلاب اسلامی به نحو احسن بهره برداری کنیم.

 

حجت الاسلام صباغ در خصوص برنامه های ویژه ایام شهادت حاج قاسم سلیمانی تصریح کرد: مقام معظم رهبری تاکید کردند که فعالیت ها و برگزاری برنامه های سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی به صورت مردمی اجرایی شود. بر همین اساس ما نباید به دنبال برنامه ها و فعالیت های نهادی صرف برویم؛ بنابراین ما باید مردمی بودن را که از تاکیدات معظم له می باشد، بیشتر مد نظر داشته باشیم.

 

 

کد خبر 1126454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha