۱۲۰  نشست و کارگاه علمی در هفته پژوهش برگزار می شود

حجت الاسلام اسفندیاری با اشاره به برنامه های هفته پژوهش در حوزه علمیه خراسان؛ گفت: در طی هفته پژوهش ۱۲۰ نشست و کارگاه علمی پژوهشی در سطح مدارس این حوزه و ۳۰ نشست علمی تخصصی در حوزه علمیه خراسان برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت‌الاسلام‌ «محمد اسفندیاری» امروز دوشنبه (۲۲ آذر) در نشست خبری هفته پژوهش با بیان اینکه برنامه‌های معاونت پژوهش همچون گذشته برگزار می‌شود، گفت: با توجه به فروکش کردن موج پنجم کرونا بخشی از ویژه‌ برنامه‌های این هفته با رعایت دستورالعمل های بهداشتی به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

 

معاون پژوهش حوزه علمیه خراسان با اشاره به برنامه های هفته پژوهش بیان کرد: در بخش رونمایی کتاب، هفت اثر علمی پژوهشی در راستای پاسخگویی به نیازهای جامعه، رونمایی و معرفی می‌شوند، همچنین معرفی پنجاه و پنجمین کتاب با عنوان «کلام نوین اسلامی»، تألیف عبدالحسین خسروپناه با همکاری مدرسه علمیه عالی نواب و پنجاه و ششمین کتاب با عنوان « الگوریتم دانش اصول فقه(دوره عمومی)»، تألیف رضا میهن دوست و سید محمدباقر قدمی با همکاری موسسه دانشوران نخستین برنامه رونمایی می‌باشد که با حضور آیت‌الله سید مصباح عاملی، مدیر حوزه علمیه خراسان برگزار می‌شود.

 

وی به حمایت طلاب در عرصه چاپ مقالات، پایان نامه ها و کتاب اشاره کرد و افزود: تاکنون 57 عنوان کتاب در 73 جلد توسط انتشارات حوزه علمیه خراسان به چاپ رسیده است ، به ویژه در بخش حمایت از پایان نامه های سطح 4 حوزه تبدیل به کتاب می شود.

 

حجت الاسلام اسفندیاری به برگزاری آیین تجلیل از برگزیدگان شانزدهمین فراخوان اثار پژوهشی و آغاز هفدهمین فراخوان آثار پژوهشی حوزه علمیه خراسان در هفته پژوهش اساره کرد و گفت: با وجود محدودیت ها و شرایط کرونایی شاهد استقبال گسترده طلاب از جشنواره فراخوان آثار پژوهشی حوزه علمیه خراسان در سال تحصیلی 99- 1400 بودیم و  3700 اثر علمی به دبیرخانه شانزدهمین فراخوان آثار پژوهشی این حوزه، ارسال‌شده است که در این هفته، نفرات برگزیده فراخوان شانزدهم نیز اعلام و آیین تجلیل از ایشان روز پنجشنبه در مدرسه سلیمانیه با حضور مدیر حوزه، علما ، فضلا و پژوهشگران برگزار خواهد شد. همچنین آغاز هفدهمین فراخوان اثار پژوهشی حوزه علمیه خراسان را خواهیم داشت.

 

وی برگزاری اجلاسیه سراسری مسئولان پژوهش مدارس علمیه استان خراسان در تاریخ 24 آذرماه را از دیگر برنامه های هفته پژوهش برشمرد و گفت: این مراسم به صورت حضوری در مدرسه سلیمانیه با هدف تقویت پژوهش در مدارس برگزار خواهد شد، در این اجلاسیه بیش از یکصد و بیست نفر از مسئولان پژوهشی مدارس مشهد حضور خواهند یافت و مسئولان پژوهش شهرستانهای خراسان رضوی و استانهای خراسان جنوبی و شمالی به صورت مجازی در این مراسم شرکت خواهند کرد. در این مراسم از مسئولان پژوهش برتر تجلیل بعمل خواهد آمد.

 

معاون پژوهش حوزه علمیه خراسان اظهار کرد: در طی هفته پژوهش 120 نشست و کارگاه علمی پژوهشی در سطح مدارس این حوزه و 30 نشست علمی تخصصی در حوزه علمیه خراسان برگزار خواهد شد.همچنین این معاونت در پانزدهمین نمایشگاه کتاب اصفهان که از بیستم تا بیست و ششم آذرماه و در هفته پژوهش برگزار شده شرکت نموده و تمام آثار موجود خود را ارائه نموده است و این نمایشگاه کتاب با حضور 1100 ناشر به صورت مجازی به آدرس: www.ketab.ir در حال برگزاری است.

 

حجت الاسلام اسفندیاری ادامه داد: عموم علاقه‌مندان می‌توانند ضمن بازدید از عناوین موجود در نمایشگاه مجازی کتاب، از خرید اینترنتی با تخفیفات ویژه ناشران و نمایشگاه نیز، بهره مند شوند.همچنین دومین نمایشگاه  مجازی کتاب استانی در سال جاری با شرکت ناشران سراسر کشور به مدت هفت روز از هشتم تا چهاردهم دی ماه ۱۴۰۰ در آذربایجان غربی برگزار می‌شود که معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان در این نمایشگاه نیز شرکت نموده است.

 

وی، به دیگر برنامه‌های هفته پژوهش، اشاره و ابراز کرد: حوزه علمیه خراسان در نمایشگاه پژوهش و فناوری استان همچون سنوات گذشته شرکت خواهد داشت. این نمایشگاه در استان خراسان همه ساله با هماهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناورى در هفته پژوهش و فناورى توسط ستاد استانی با مشارکت مراکز آموزشی، پژوهشی و فناوری و نیز دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های دانش‌بنیان بخش خصوصی به ریاست استاندار خراسان رضوی در این استان برگزار می‌گردد که در سال جاری زمان برگزاری نمایشگاه به اوایل دیماه موکول شده و این معاونت در این نمایشگاه نیز حضور خواهد یافت.

 

معاون پژوهش حوزه علمیه خراسان برگزاری نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی حوزه علمیه خراسان در محل مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان از تاریخ 23 تا 28 آذر و همچنین برگزاری 8 نمایشگاه از دستاوردهای پژوهشی این حوزه در مدارس و مراکز پژوهش محور از جمله مدرسه علمیه عالی نواب و مدرسه سلیمانیه در روز 24 و 25 آذر را از دیگر برنامه های این معاونت در هفته پژوهش دانست.

 

وی  از تخفیف ویژه انتشارات این حوزه به مناسبت هفته پژوهش از 28 آذر تا 5 دیماه خبر داد و گفت: بیش از 2500 اثر از ناشران مطرح کشوری، در این انتشارات با تخفیف 30 تا 50 درصدی ارائه خواهد شد. و این آثار شامل کتب درسی و کمک درسی حوزوی، علوم و معارف اسلامی، آموزشی و پژوهشی، دفاع مقدس، خانواده، کودک و نوجوان و... خواهد بود.

 

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین اسفندیاری با اشاره به راه اندازی سامانه انتشارات حوزه علمیه خراسان در اوایل آذرماه افزود: همه مخاطبان حوزوي و غير حوزوي در سراسر كشور مي توانند به سامانه انتشارات حوزه علميه خراسان و نمايشگاه دائمي كتاب به نشاني book.hozehkh.com براي تهيه كتاب هاي مورد نیاز خود با تخفیف ویژه دسترسي داشته باشند.

 

وی به اجرای بیش از 1200 برنامه‌ی علمی پژوهشی در مدارس علمیه نیز اشاره کرد و افزود: برگزاری کارگاه‌ها و نشست‌های علمی، جلسات معرفی و نقد کتاب، نمایشگاه‌های پژوهشی، رونمایی از نشریات الکترونیکی، رونمایی از آثار و تولیدات مدارس علمیه و همچنین تجلیل از برگزیدگان پژوهشی در مدارس و ، در این هفته اجرا می‌شود.

 

وی با بیان اینکه نقش نشریات در انتقال نظریات و مطلب جدید علمی غیر قابل انکار است از این روی انتشار نشریات در حوزه از اهتمام ویژه ای برخوردار است؛ گفت:10 نشریه علمی تخصصی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان، با حمایت آیت‌الله عاملی و همکاری مدارس علمیه، اساتید و پژوهشگران، ده نشریه علمی تخصصی در موضوعات « اسلام و ارتباطات میان فرهنگی، آموزه‌های قرآن و عترت، آموزه های نوین کلامی، پژوهش‌های اسلامی زن و خانواده، تاریخ و سیره اهل‌بیت(ع)، مطالعات اعتبار سنجی حدیث، مصباح الفقاهه، جستارهای ادب عربی و مطالعات هنر و رسانه و مطالعات کودک و نوجوان»، در راستای پاسخگویی به نیازهای جامعه، چاپ می‌شوند که در این هفته نیز، موضوعات جدید رونمایی خواهند شد.

 

معاون پژوهش حوزه علمیه خراسان گفت: كليه برنامه‌هاي كلان معاونت پژوهش از جمله زيرساخت‌هاي پژوهشي، فرهنگ‌سازي پژوهش، منشورات علمي و تخصّصي و همچنين نيازسنجي، مبتني بر نظام جامع پژوهش مصوب شورای عالی این حوزه است.

کد خبر 1126488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha