برگزاری برنامه های ملی به مناسبت دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی

میرزاجانی از برگزاری سه برنامه ملی به مناسبت دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی خبر داد و گفت:سال گذشته و سال پیش از آن برنامه ها و اقدامات قابل تحسین و هماهنگی، توسط نهادهای قرآنی و تشکل های مردمی قرآنی با محوریت سازمان دارالقرآن الکریم انجام شد.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، «محمدتقی میرزاجانی» امروز دوشنبه 22 آذر در نشست کارگروه تخصصی قرآن بزرگداشت ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی و ستاد گرامیداشت دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی گفت: سال گذشته و سال پیش از آن برنامه ها و اقدامات قابل تحسین و هماهنگی، توسط نهادهای قرآنی و تشکل های مردمی قرآنی با محوریت سازمان دارالقرآن الکریم انجام شد. انصافا از مظاهر امیدبخش همدلی جامعه قرآنی کشور بود. امیدواریم هم در این موضوع و هم در موضوعات دیگر این همدلی در جامعه قرآنی تکرار شود.

 

معاون شورای عالی قرآن اظهار کرد: برای امسال هم سه برنامه ملی پیش بینی کردیم که انشاءالله با طراحی و برنامه ریزی مستقیم ستاد گرامیداشت دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی این برنامه ها به خوبی اجرایی و عملیاتی شود.

 

میرزاجانی در ادامه افزود: برنامه اول برگزاری مراسم گرامیداشت سالگرد شهید سلیمانی توسط جامعه قرآنی است. منظور از جامعه قرآنی هم نهادهای دولتی و هم نهادهای مردمی به صورت ویژه و هم اساتید و واعظان قرآنی می باشد. این برنامه 13 دی در تهران برگزار می شود.

 

وی تصریح کرد: برنامه ملی و مرکزی دوم، مراسم گرامیداشت از طرف جامعه قرآنی کشور در گلزار شهدای کرمان است که در 11 دی برگزار خواهد شد.

 

معاون شورای عالی قرآن افزود: برنامه سوم، مراسم ها و محفل های قرآنی است که به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره سردار سلیمانی در همه استان ها برگزار خواهد شد. پیشنهاد ما در خصوص نحوه اجرایی کردن این برنامه این است که با توجه به امکانات و توانمندی های نهادهایی که عقبه استانی دارند (سازمان دارالقران، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان اوقاف و ...) مسئولیت هر کدام از استان ها را یک نهاد متولی بر عهده بگیرد و سایر نهادهای استانی هم مشارکت خواهند کرد،این کار یک کار جامع و ملی است اما در استان های مختلف هم برگزار می شود.

 

میرزاجانی در ادامه بیان کرد: به جز این برنامه ها، قاعدتا دستگاه های مختلف هم برنامه های ویژه ای را در مجموعه خود به فراخور امکانات و ماموریت هایی که در اختیار دارند، پیش بینی و تدارک دیدند. در سال های گذشته هم برنامه های منختلفی همانند پویش سوره یاسین، الرحمن و مسابقات قرآنی مختلفی برگزار شده است؛ ضمن اینکه این برنامه ها به قوت خود باقی هستند برای اینکه این برنامه ها را به صورت منسجم و یکپارچه به سمع و نظر مخاطبان برسانیم و اطلاع رسانی مناسبی هم صورت بگیرد، خواهشمندیم اطلاعات دقیق از محتوا، زمان بندی و اجرای این برنامه ها را در قالب جدولی که آماده شده تا پایان آذر ماه به سازمان دارالقرآن ارسال کنید تا این برنامه ها تجمیع و بهره برداری های لازم از آن صورت بگیرد.

 

وی خاطرنشان کرد: با توجه به استقبالی که از برگزاری محفل سال گذشته در حسینیه الزهرا (س) صورت گرفت، پیشنهاد کردیم امسال نیز همین مکان را به علت دسترسی آسان و فضای مناسب برای برگزاری مراسم مرکزی انتخاب کنیم.

 

میرزاجانی اظهار کرد: بحث پوشش رسانه ای و خصوصا پخش زنده این مراسم ها به صورت جدی با مساعدت همکاران خوب ما در شبکه قرآن، رادیو قرآن و شبکه معارف در حال پیگیری است.


معاون شورای عالی قرآن تصریح کرد: با توجه به اینکه اجرای این برنامه ها نیازمند هزینه مالی است و همه ما هم می دانیم شرایط نهادهای قرآنی مناسب نیست ولی با مشارکت نهادها  بسیاری از مشکلات مرتفع می شود لذا خواهشمندیم نهادهای قرآنی مشارکت لازم را در اجرای برنامه ها داشته باشند.

کد خبر 1126525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha