برگزاری رویداد فناورانه و نوآورانه صنعت هوشمند در استان

خبرگزاری شبستانکشورشاهی از برگزاری رویداد فناورانه و نوآورانه صنعت هوشمند در استان یزد خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، مدیرعامل شتابدهنده پیشگامان یزد از برگزاری رویداد فناورانه و نوآورانه صنعت هوشمند در راستای به‌هم‌رسانی صنعتگران و فناوران، با همکاری شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد و شتابدهنده نوآوری پیشگامان کویر خبر داد.

 

«محمدکاظم کشورشاهی» ادامه داد: در حال حاضر با توجه به گستردگی علوم و فناوری‌های جدید در حوزه‌ی هوشمندسازی صنعت و نیاز به ورود متخصصان جوان و جامعه دانشگاهی به عرصه‌های تازه‌ تعریف‌ شده و همچنین بومی‌سازی و انطباق این فناوری‌ها، با سازوکار و شرایط کشور، برگزاری رویدادهایی در این حوزه با حضور صنعتگران بیش از پیش ضرورت یافته است.

 

وی اظهار کرد: در این راستا شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد با همکاری شتابدهنده نوآوری پیشگامان بر آن است تا رویدادی استارتاپی جهت حل مشکلات و ارتقاء بهره‌وری و نوآوری در صنعت استان برگزار نماید؛ چرا که تنها راه برون‌رفت صنایع کشور از مشکلات فعلی، درک عمیق مشکلات و حل آن‌ها با استفاده از مفاهیم مطرح‌شده در انقلاب صنعتی چهارم و تکنولوژی روز دنیا است.

 

مدیرعامل شتابدهنده پیشگامان یزد بیان کرد: رویداد فناورانه و نوآورانه صنعت هوشمند در راستای به‌هم‌رسانی صنعتگران و فناوران، با همکاری شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد و شتابدهنده نوآوری پیشگامان کویر برگزار می‌شود.

 

وی ادامه داد: از جمله چالش‌های صنعت که قرار است با توان شرکت‌های دانش‌بنیان، واحدهای صنعتی، دانشگاهیان، تیم‌های استارتاپی، شرکت‌های فناور و صاحب ایده رفع شود؛ می‌توان به کاربرد اینترنت اشیا، داده‌های عظیم، هوش مصنوعی، چاپ سه‌بعدی، رباتیک، رایانش ابری و شبیه‌سازی در صنعت اشاره کرد.

 

مدیرعامل شتابدهنده پیشگامان یزد گفت: از جمله برنامه‌های جانبی این رویداد، برگزاری نشست‌های انتقال تجربه و وبینارهای آموزشی با حضور متخصصین و هم‌چنین انجام بازدید از صنایع و شرکت‌های فعال این حوزه می‌باشد.

 

کشورشاهی افزود: لازم به ذکر است که این رویداد با حمایت مادی و معنوی معاونت علمی ریاست جمهوری، شرکت شهرک‌های صنعتی، پارک علم و فناوری، صندوق پژوهش و فناوری، اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات و دانشگاه‌های استان برگزار می‌گردد.

 

وی بیان کرد: این نهادها جهت پیاده‌سازی طرح‌ها و ایده‌های مرتبط با هوشمندسازی صنعت در واحدهای صنعتی، حمایت‌های مادی بلاعوض و یا بصورت تسهیلات با نرخ بهره پایین در نظر گرفته‌اند. ضمناً ایده‌ها و طرح‌های برتر در روز اختتامیه‌ی رویداد در حضور صنعتگران معرفی شده و از ایشان تقدیر به عمل خواهد آمد.

 

مدیرعامل شتابدهنده پیشگامان یزد با بیان اینکه افراد، تیم‌ها و شرکت‌های فناور، جهت ثبت ایده‌ها و طرح‌های خود می‌توانند به وبسایت http://idea20.ir/event/yazdsmartsme  مراجعه نمایند، افزود: آخرین مهلت ثبت طرح‌ها و ایده‌ها در این رویداد، 30 آذرماه می‌باشد.

 

وی اعلام کرد: علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد چگونگی ارسال طرح‌ها و میزان حمایت‌ها، با دبیرخانه‌ی این رویداد تماس حاصل نمایند.

کد خبر 1126551

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha