وزیر فرهنگ و ارشاداسلامی به مازندران سفر می کند

زارع از برگزاری شانزدهمین جشنواره ملی تلاوت های مجلسی به میزبانی استان مازندران با حضور ۶۰ نفر از قاریان برجسته ملی و بین المللی از۲۳تا۲۵آذر ماه خبر داد و گفت: وزیر فرهنگ و ارشاداسلامی مهمان ویژه آئین اختتامیه این جشنواره است.

 «عباس زارع» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری به تکاپوی فعالان قرآنی استان مازندران به ویژه شهروندان شریف شهرستان قائم شهر برای میزبانی از  مرحله نهایی شانزدهمین دوره جشنواره ملی و بین المللی تلاوت های مجلسی کشور اشاره و اظهار کرد: این دوره از مسابقات از ۲۳تا۲۵ آذر ماه در حسینیه عاشقان ثارلله و مصلی نمازجمعه قائم شهر برگزار می شود .

 

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان اینکه 60 قاری ممتاز کشور و 10 استاد داور بین المللی در این دوره از مسابقات حضور دارند، افزود: آیین افتتاحیه این جشنواره ساعت ۱۴روز سه شنبه 23 آذر ماه با حضور حجت الاسلام «محمد شریفانی» مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی کشور در دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم شهر جنب پل تلار و مراسم اختتامیه نیز ساعت۹صبح روز پنج شنبه ۲۵آذر ماه در مصلی نماز جمعه قائم شهر با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مردم و دیگر مسئولین کشوری و استانی برگزار خواهد شد .

 

 

زارع با بیان اینکه در زمان برگزاری این رویداد ملی برپایی محافل انس با قرآن با حضور قرای ملی و بین المللی در شهرستان ها در دستور کار قرار دارد، گفت: محفل قرآنی ویژه جشنواره روز ۲۶آذر ساعت۱۰صبح در سالن اجتماعات شهرداری قائم شهر برگزار می شود.

 

 

وی با بیان اینکه روزهای ۲۳و۲۴آذر ماه جاری قاریان ممتاز کشور در قالب شش گروه در دو نوبت ساعت های ۱۴و۱۸ با حضور در حسینیه عاشقان ثارالله بایکدیگر به رقابت خواهند پرداخت، اظهار امیدواری کرد:مازندران بتواند به نحو شایسته میزبان این جشنواره باشد.

 

 

زارع با بیان اینکه  نفرات برگزیده جشنواره در مرحله ملی، مستقیم به جشنواره بین المللی راه می یابند، اذعان کرد: استان مازندران به جهت توانمندی قاریان قرآن کریم در این دوره از جشنواره تلاوت مجلسی چهار سهمیه دارد.

 

 

وی به ظرفیت عظیم رسانه ای استان مازندران اشاره کرد و خطاب به خبرنگاران، اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی گفت: پوشش مناسب این رویداد ملی قرآنی توسط رسانه های استان می تواند کمک خوبی جهت معرفی توانمندی ها و استعدادهای جامعه قرآنی این خطه از شمال کشور باشد.

کد خبر 1126557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha