دانش آموزان باید در تمامی امور مدارس سهیم باشند

یاوری گفت: تقویت تعاملات و ارتباطات درون مدرسه ای، در بین مدارس، شهرستانها و استانها و همچنین کاربرد دانش دانش آموزان در حل مسائل موجود در مدرسه می تواند در ارتقاء سطح اثرگذاری این دانش‌آموزان اثربخش باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد،« الهام یاوری» در گردهمایی مدیران مدارس استعدادهای درخشان قطب پنج کشور با بیان اینکه ایران عزیز امید و نگاه انتظاراتش را به فرزندانش دوخته است و همه ما این افتخار و فرصت را داریم تا در مسیر بالندگی ایران گام برداریم، اظهار داشت: کلید واژه مهم ماموریت‌های اساسی سازمان ملی پرورش استعداد درخشان برای هر نیاز کشور یک سمپادی آماده اثرگذاری می‌باشد.

 

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان کشور افزود: اهتمام ویژه ما بایستی در راستای تربیت دانش‌آموزانی اثرگذار باشد و در این راستا بایستی سه محور مدیریت مشارکتی، تقویت ارتباطات و مسئله محوری را در مورد توجه قرار دهیم.

 

وی ادامه داد:تصریح کرد: دانش‌آموزان باید در تمامی امور مدارس سهیم باشند همچنین از مشارکت اولیا و شرکای اجتماعی مدرسه و همچنین اندیشمندان نیز باید در راستای ارتقاء سطح مدیریت مشارکتی استفاده کنیم.

 

یاوری افزود: تقویت تعاملات و ارتباطات درون مدرسه ای، در بین مدارس، شهرستانها و استانها و همچنین کاربرد دانش دانش آموزان در حل مسائل موجود در مدرسه می تواند در ارتقاء سطح اثرگذاری این دانش‌آموزان اثربخش باشد.

 

«رضا صابری تولایی» هم در این جلسه با بیان اینکه دستگاه تعلیم و تربیت استان خراسان رضوی مینیاتور آموزش و پرورش کشور است، اظهار داشت: بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار دانش‌آموز در مدارس سراسر استان مشغول تحصیل هستند.

 

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان با بیان اینکه آموزش و پرورش خراسان رضوی در بسیاری از جشنواره ها، المپیادها و مسابقات ملی و بین‌المللی و همچنین در کسب رتبه های برتر آزمون سراسری در سطح کشور پیشتاز بوده است، گفت: ضرورت بازگشایی مدارس امروز بیش از پیش بر همه آشکار است، بازگشایی مدارس و آموزش حضوری دانش‌آموزان در کنار سلامت و بهداشت یک حق برای دانش‌آموزان است.

 

وی با اشاره به اینکه امروزه آموزش حضوری دانش آموزان یک مطالبه‌ اجتماعی است که تضمین کننده حرکت به سمت عدالت آموزشی است تصریح کرد: مدرسه مکان تعلیم و تربیت و معلم مهمترین رکن تاثیر گذار در امر تعلیم و تربیت دانش‌آموزان است، مدرسه کانون کانون اصلی تعلیم و تربیت و محلی است که رفتار و شخصیت دانش آموزان در آن شکل می‌گیرد.

 

«هادی محمدپور» هم در این جلسه با بیان اینکه دانش آموزان مدارس سمپاد استان خراسان رضوی در المپیادهای جهانی با کسب پنج مدال خوش درخشیدند اظهار داشت: نگاه تمام ساحتی در کلیه فعالیت‌ها و برنامه‌ریزی‌های حوزه سمپاد آموزش و پرورش استان مورد توجه قرار گرفته است.

 

رئیس اداره استعدادهای درخشان آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه یکی از محدودیت های جاری حوزه سمپاد راه اندازی سامانه آنلاین مالی بود که امروز از این سامانه با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان رونمایی خواهد شد اظهار داشت: حدود ۱۱ هزار دانش‌آموز در مجموعه سمپاد استان خراسان رضوی مشغول تحصیل هستند.

 

محمدپور افزود: دانش آموزان استان تاکنون ۶۰ مدال طلا، نقره و برنز را در المپیادهای علمی کسب نموده اند، همچنین در جشنواره خوارزمی نیز با کسب دو مدال طلا و سه برنز رتبه اول کشور به خراسان رضوی اختصاص یافته است.

 

کد خبر 1126602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha