ارتش در اوج بیماری کرونا دو بیمارستان حاد تنفسی با همه امکانات و هزینه بالای ۴۰ میلیارد تومان مستقر کرد

فرمانده قرارگاه منطقه ای جنوب شرق ارتش با تشریح فعالیت های ارتش در مقابله با کرونا گفت: در اوج بیماری کرونا دو بیمارستان حاد تنفسی را با همه امکانات و هزینه بالای ۴۰ میلیارد تومان در خاش و زاهدان مستقر و دستگاه های مخزن ساز اکسیژن فراهم کردیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ امیر غلامعلیان، دوشنبه(۲۲ آذر) در حاشیه همایش تجلیل از خانواده های کادر درمان ارتش در جمع خبرنگاران گفت: ارتش جمهوری اسلامی به عنوان یکی از اولین یگان های مقابله کننده با ویروس کرونا از همان ابتدا همه امکانات خود اعم از استفاده از کادر درمان و بیمارستان امام حسین علیه السلام را پای کار آورد.

 

 

 

 




فرمانده قرارگاه منطقه ای جنوب شرق ارتش کشور افزود: در چهار شهر کرمان، سیرجان، ماهان، باغین حدود ۲۰ ایستگاه پایش و غربالگری کرونا را مستقر  کردیم و همه امکانات بیمارستان چه تخت های معمولی و چه آی سی یو را بدون هیچگونه محدودیتی در اختیار استان قرار دادیم.

 

 




وی با افزودن اینکه ابلاغ کردیم همه ظرفیت کادر درمان ارتش در خدمت بیماران کرونایی قرار گیرد؛ اظهار کرد: تا امروز بالای ۶۰ هزار نفر در استان را پایش و غربالگری کردیم و هر کجا درخواست کمک شد کمک کردیم.

 

 



امیر غلامعلیان با بیان اینکه دنبال این بودیم از کادر درمان تقدیر کنیم؛ تصریح کرد: اعتقاد داریم امروز خط اول جبهه ما پرستاران هستند.

 

 

 



وی با اشاره به استقرار بیمارستان های صحرایی و امکانات ارتش برای مقابله با ویروس کرونا در نقاط مرزی سیستان و... بیان کرد: در اوج بیماری کرونا دو بیمارستان حاد تنفسی را با همه امکانات و هزینه بالای ۴۰ میلیارد تومان در خاش و زاهدان مستقر و دستگاه های مخزن ساز اکسیژن برای خاش و زابل و زاهدان فراهم کردیم.

 

 

 



فرمانده قرارگاه منطقه ای جنوب شرق ارتش ادامه داد: در کرمان هم به استاندار اعلام آمادگی دادیم هر جایی نیاز است امکانات را برای شما فراهم می کنیم و قرار بود در جیرفت بیمارستان حاد تنفسی برقرار کنیم که کرونا فروکش کرد.

 

 

 



وی افزود: نقاهت گاه های زیادی در سطح شهر کرمان از جمله نزدیک ۹۰۰ تخت نقاهتگاهی و بیمارستانی با همه امکانات فراهم کردیم و یکی از امن ترین مکان ها برای مقابله با کرونا پادگان های ارتش بودند.

 

 

 

 


امیر غلامعلیان با بیان اینکه همه امکانات بهداشتی لازم را در اختیار گذاشته بودیم و همه اماکن، آسایشگاه ها، آشپزخانه ها و هر کجا محل زیست سربازها بود مرتب ضدعفونی می شد و ما کمترین میزان ابتلا به کرونا را داشتیم زیرا نگاه ما این نبود که بایستیم تا این ویروس وارد پادگان ها شود بلکه از ابتدا راهبرد آفندی به ویروس داشتیم و برای همین پایین ترین آمار ابتلا به کرونا در پادگان های ما است.

 

 




وی در پایان با اشاره به اینکه ۲۲ درصد تخت های معمولی و بیش از ۵۰ درصد تخت های آی سی یو بیمارستان منطقه ای امام حسین علیه السلام در اختیار بیماران کرونایی قرار گرفت؛ تصریح کرد: آمادگی داریم به هر تعداد که استان و ستاد مدیریت بیماری کرونا اعلام کند، پذیرش کنیم اما تا الان شرایط حادی برای در اختیار گذاشتن کل بیمارستان پیش نیامده است.

کد خبر 1126666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha