بوم‌گردی‌ها بهترین محرک رونق اقتصادی در روستاها است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: اقامتگاه‌های بوم‌گردی علاوه بر اینکه یکی از بهترین محرک‌های رونق اقتصادی در روستا است می‌تواند زمینه ایجاد اشتغال پایدار در این مناطق را فراهم سازد.

به‌‌گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، یعقوب گویلیان مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان در جلسه‌ هم اندیشی با مدیران اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان اظهار داشت: جامعه بوم‌گردی کردستان، یکی از منسجم ترین تشکل‌های استان است.

 

 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، به ظرفیت‌های متنوع تاریخی و طبیعی روستاهای استان و مستعد ایجاد اقامتگاه بوم‌گردی اشاره کرد و افزود: خوشبختانه چند سالی است که در بسیاری از روستاهای کردستان، ایجاد اقامتگاه‌های بوم‌گردی مورد توجه قرار گرفته است.

 

 

وی با بیان اینکه هم اکنون 26 اقامتگاه بوم گردی در استان مشغول به فعالیت هستند، عنوان کرد: توسعه گردشگری روستایی با ایجاد اقامتگاه بوم‌گردی می‌تواند زمینه اشتغال بسیاری از ساکنان روستاها را فراهم سازد.

 

 

گویلیان گفت: هم اکنون مهم‌ترین منبع درآمد اهالی بسیاری از روستاهای استان کشاورزی و دامداری است، لذا با راه‌اندازی اقامتگاه‌های بوم‌گردی می‌توان اقتصاد روستاها را از وابستگی کامل به کشاورزی و دامداری خارج کرد.

 

 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان با تاکید بر اینکه، اقامتگاه‌های بوم گردی باید محلی برای معرفی آداب و رسوم در هر منطقه از استان باشند، یادآور شد: حمایت های این اداره به اقامتگاه‌های بوم‌گردی باید براساس رعایت استانداردهای کیفی و ارائه خدمات مناسب به گردشگران مد نظر باشد.

 

 

وی اظهار داشت: در سفر اخیر دبیرستاد هماهنگی سفرهای وزیر به استان کردستان، بر توسعه اماکن اقامتی بوم‌گردی استان تاکید ویژه داشته‌اند و مقرر شد این استان به عنوان پایلوت توریسم گردشگری روستایی کشور معرفی شود.

 

 

گویلیان همچنین با اشاره به ثبت جهانی هورامان، بیان داشت: ثبت این رویداد مهم، افتخاری بزرگ برای مردم کردستان است تا با معرفی و شناسایی ظرفیت‌های این منطقه به جهان، شاهد حضور گردشگرانی از داخل و خارج کشور به استان باشیم.

 

 

بوم‌گردی‌های کردستان متحمل آسیب زیادی ناشی از شیوع ویروس کرونا شدند

 

 

رئیس گروه تبلیغات و بازاریابی گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان هم در این نشست هم اندیشی گفت: اماکن گردشگری کردستان از جمله اقامتگاه‌های بوم‌گردی کردستان، به دلیل شیوع ویروس کرونا و توقف فعالیت‌های گردشگری، متحمل زیان‌های مادی زیادی شدند.

 

 

وی اظهار داشت: هم اکنون اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و نظارت جدی این اداره، در حال فعالیت هستند.

 

 

آوات مکاری با بیان اینکه امسال رویکرد جدید نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته تهران، موضوع محور خواهد بود، یادآور شد: امیدواریم مجموعه بومگردی استان با حضور در این نمایشگاه و با هنرمندی هر چه تمام بتوانند به معرفی جاذبه‌ها و توانمندی‌های استان در حوزه بوم‌گردی بپردازند.

کد خبر 1126714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha