رشد ۱۰۰۵ واحدی شاخص کل بورس

آخرین روز کاری بورس در هفته جاری با رشد ۱۰۰۵ واحدی شاخص کل و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و ۲۹۲ هزار واحد آغاز شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، امروز (چهارشنبه 24 آذر) آخرین روز کاری بورس در هفته جاری با رشد 1005 واحدی شاخص کل و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و 292 هزار واحد آغاز شد. بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح امروز نمادهای فولاد، شفن، کالاف فملی، شستا، کچاد، شبندر به ترتیب با 366، 216، 146، 100، 71، 69 و 67 واحد رشد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند.

 

صبح امروز نمادهای خودرو - ايران‌ خودرو، كالا - بورس كالاي ايران، خساپا – سايپا، شفن - پتروشيمي فناوران، فولاد - فولاد مباركه اصفهان، كدما - معدني‌ دماوند و خنصير - مهندسي‌نصيرماشين‌ در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند.

 

بنابراین گزارش، امروز (چهارشنبه 24 آذر) شاخص کل فرابورس با رشد 9 واحدی در ارتفاع 18 هزار و 599 واحد قرار گرفت. صبح امروز نمادهای سغدير - توسعه سرمايه و صنعت غدير، فرابورس - فرابورس ايران، توسن - توسعه سامانه ي نرم افزاري نگين، مديريت - س. و خدمات مديريت صند. ب كشوري، ماديرا - صنايع ماديران، حسير - ريل سير كوثر و كرمان - س. توسعه و عمران استان كرمان در صدر لیست نمادهای پربیینده فرابورس قرار داشتند.

 

 

این در حالی است که روز گذشته (سه شنبه 23 آذر) چهارمین روز کاری بورس در هفته جاری با ریزش 5762 واحدی شاخص کل و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و 289 هزار واحدی آغاز شد و این روند تا پایان روز ادامه داشت تا جایی که شاخص کل با سه‌هزار و ۷۵۱ واحد کاهش، در جایگاه یک ‌میلیون و ۲۹۱ هزار واحدی قرار گرفت.

 

شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۹۳۰ واحدی معادل ۰.۲۹ درصد به رقم ۳۲۰ هزار و ۲۶۷ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۳۷۳۴ واحدی، عدد ۳۴۵ هزار و ۴۶۴ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۲۳۴۹ واحدی به رقم ۲۱۷ هزار و ۲۹۹ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۶۰۶۱ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۶۴۸ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۲۹۳۷ واحد کاهش به رقم ۹۶۸ هزار و ۲۲۸ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۶۹۶۱ واحد کاهش همراه بود و عدد دو میلیون و ۵۳۳ هزار واحد را به نمایش گذاشت.

 

بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس فملی، خودرو، شستا، خساپا، فولاد، شفن، فارس به ترتیب با 999، 746، 461، 390، 366، 348 و 215 واحد افت بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند. صبح روز گذشته نمادهای خودرو - ايران‌ خودرو، خساپا – سايپا، شستا - سرمايه گذاري تامين اجتماعي، بركت - گروه دارويي بركت، فولاد - فولاد مباركه اصفهان، خگستر - گسترش‌سرمايه‌گذاري‌ايران‌خودرو و فملي - ملي‌ صنايع‌ مس‌ ايران‌ در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند.

 

بنابراین گزارش، در معاملات روز گذشته بورس تهران، نمادهای معاملاتی خودرو، وغدیر، خساپا، فملی، کگل و بورس با بیش‌ترین کاهش، تاثیر منفی در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی فولاد، شپدیس و شبندر، بیش‌ترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند. در بازار روز گذشته بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد داسوه(داروسازی‌ اسوه‌) با ۴.۹۵ درصد رشد و پس از آن، نمادهای کسرام، فجام، کالا و شاملا  بود. همچنین نماد معاملاتی غمارگ(مارگارین‌ ) با ۶.۶۵ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای لخزر، غدام، غپینو و کماسه قرار گرفتند و معامله‌گران بورس ۵ میلیارد و ۵۶۳ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۳۴۴ هزار و ۹۲۹  نوبت معامله و به ارزش ۳۳ هزار و ۲۸۹ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

کد خبر 1126728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha