۳ هزار اصله نهال مثمر در قاین تولید شد

گلی گفت: امسال سه هزار هزار اصله نهال از گونه های مثمر در ایستگاه تولید نهال شهرستان قاین تولید شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «احمد گلی» امروز (۲۳ آذر) به خبرنگاران رسانه های گروهی اظهار کرد: طبس، ‌درمیان و بیرجند مرکز تولید نهال در استان است.

 

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری قاینات با بیان اینکه بیشتر نهال های تولیدی استان گونه های جنگلی و غیرمثمر است اما درخواست و نیاز عمومی مردم این شهرستان توزیع گونه های مثمر است، گفت: در این راستا در سال جاری تعداد سه هزار اصله نهال شامل گونه های بادام، سنجد و توت در ایستگاه تولید نهال این شهرستان تولید شده است.

 

گلی افزود: در سال گذشته عملیات جنگل کاری با نهال و بذر در سطح 50 هکتار از جنگل های شهرستان اجرا شد که در سال جاری مراقبت و نگهداری در سطح 50 هکتار از این عرصه پیش بینی شده است.

 

وی با بیان اینکه تاکنون 701 هکتار از محل اعتبارات بخش جنگل در این شهرستان اجرا شده است، گفت: میزان 531 هکتار احیای عرصه از طریق بذرپاشی و نهالکاری با گونه های تاغ،‌ آتریپلکس،‌ عجوه بوده و میزان 120 هکتار بذرکاری با گونه ای بنه و بادامک و میزان 50 هکتار توسعه جنگل از طریق کاشت نهال با گونه های بنه،‌ بادامک، بادام و ارغوان است.

 

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری قاینات مهمترین مشکلات بخش جنگل کاری استان را عدم پراکنش بارندگی به طور مناسب به ویژه در فصل رویش، وضعیت توپوگرافی استان، نداشتن نیروی انسانی کافی، معارضات و عدم استقبال مردم در سامان های عرفی، کوتاه بودن فصل اجرای عملیات جنگل کاری و ابلاغ دیر هنگام اعتبارات عنوان کرد و گفت: در سنوات گذشته در راستای صیانت از جنگل های این شهرستان میزان 520 هکتار از عرصه جنگلی با گونه بادامشک در محدوده روستای شندان عرب به عنوان ذخیره گاه جنگلی تعیین و عملیات حصارکشی هسته مرکزی آن انجام شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: در سال جاری عرصه ای به میزان 301 هکتار به عنوان محدوده پیشنهادی ایجاد ذخیره گاه جنگلی در نظر گرفته شده و مستندات آن به مرکز استان ارسال شده است.

 

 

کد خبر 1126766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha