فعالیت های کانون ها و برنامه های جنبی آنان باید مقدمه ای برای تقویت نماز جماعت در مسجد باشد

ماموستا قادری، گفت: فعالیت های کانون ها و برنامه های جنبی آنان باید مقدمه ای برای تقویت نماز جماعت در مسجد و تقویت روحیه دینی و احکام اسلام باشد.

ماموستا ملا قادر قادری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت: در قشر میانسال یا بزرگسال جاذبه هایی برای ارتباط با مسجد وجود دارد اما نوجوانان و جوانان ما این جاذبه ها را کمتر در مسجد می بینند که امیدواریم کانون ها با برنامه های متنوع بتوانند بستر را برای حضورشان در مساجد ایجاد کنند.

 

امام جمعه پاوه افزود: مساجد و منابر آن با قدمتی بیش از ۱۴۰۰ سال قوی ترین مرکز تبلیغ دین و مدرسه اخلاق بوده و از آن به عنوان سنگر مبارزاتی سیاسی، اجتماعی و فرهنگی استفاده شده است .

 

 

وی خاطر نشان کرد: با این قدمت و با توجه به توفیقات بسیار زیادی که در طول تاریخ شاهد آن بوده ایم امروز می توانیم به جرأت اعلام کنیم مساجد قوی ترین پایگاه برای مقابله با جنگ نرم دشمنان اسلام هستند.

 

 

ماموستا قادری بابیان اینکه مأموریت مسجد تنها برای نماز خواندن نیست، تصریح کرد: هرچند که اقامه نماز جماعت امری اساسی، مهم و ارزشمند است و البته رسالت و وظیفه علمای دین هم تنها نماز خواندن نیست بلکه باید روحانیان با بهره گیری از همه ظرفیت های موجود، مساجد را به مراکز تربیت و رشد جوانان فهیم و مومن مبدل کنند و کانون های فرهنگی هنری مساجد با اجرای برنامه های جذاب می توانند یک بستر خوبی برای جذب کودکان، نوجوانان و جوانان و ارتباط آنان با مسجد را فراهم کنند.

 

 

امام جمعه پاوه اظهار کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد مراکزی هستند که می توانند نقش اساسی در پیشبرد امور فرهنگی در مساجد داشته باشند و انصافاً اگر خوب هدایت شوند و به صورت عملیاتی در آن ها کارشود و متکی بر آمار و ارقام نشوند یکی از ابزارها و راه های مناسب برای جذب بیشتر مردم به خصوص جوانان و نوجوانان به سوی مسجد هستند.
 

کد خبر 1126771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha