استفاده از توانمندی نخبگان زمینه ساز موفقیت کشور است

حجت الاسلام علی محمدی با بیان اینکه استفاده از توانمندی نخبگان زمینه ساز موفقیت کشور است، گفت: در کنار هم قرار گرفتن فناوری و جهاد و توجه به نخبگان باید در کشور جدی گرفته شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، مسئول دفتر حوزه نمایندگی فقیه در سپاه امیرالمومنین (ع) در آیین تجلیل از برگزیدگان جشنواره جهادگران علم و فناوری ایلام، اظهار کرد: بیانات ارزشمند رهبر معظم انقلاب در حوزه های مختلف از عنایات ویژه پروردگار و ملکوتی است و ایشان همواره بر توجه به علم و فناوری و قرار گرفتن ایران در رتبه های برتر جهانی تاکید داشته اند.

 

حجت الاسلام« علی اشرف علی محمدی» با بیان اینکه ایران در حوزه های علمی و تحقیقاتی بالاتر از نرم جهانی قرار دارد، یادآور شد: یکی از مهم ترین راهبردهای موفقیت کشور و راهکار حل مشکلات توجه به نیروها و ظرفیت های داخلی در حوزه های مختلف از جمله فناوری و علم است.

 

وی با بیان اینکه کار، تلاش و فعالیت نخبگان باید جدی گرفته شود، تصریح کرد: دشمن نمی خواهد این اتفاق بیفتد که نخبگان ما بیدار و آگاه شوند و راه را پیدا کنند و کشور خودشان را بسازند، دشمن تمام گزینه های خود برای نفوذ در ایران را به کارگرفته است، اما با قدرت علمی و دفاعی ایران، با شکست مواجه شده است.

 

مسئول دفتر حوزه نمایندگی فقیه در سپاه امیرالمومنین (ع) با تاکید بر استفاده از توان و  ظرفیت های داخلی در حوزه فناوری، خاطرنشان کرد:‌ ما باید خودمان را باور کنیم، ما از نظر علمی و توانمندی با سبقه ایی که در جهان داریم، همواره مطرح بوده ایم، باید تلاش کرد که با جایگاه اصلی و واقعی خود برگردیم.

 

حجت الاسلام علی محمدی تصریح کرد: آمریکا هر چه که توانسته بر علیه ما انجام داده است، از تحریم ها، فتنه ها و شیطنت ها هیچ کاری را فروگذار نکرده است، اینکه  می گویند روی میز گزینه داریم، دروغ است و  همه  گزینه ها را به کار بردند ولی موفق نشدند.

 

وی با اشاره به اینکه موفقیت ایران در عرصه های مختلف به برکت استفاده از توانمندی نخبگان است، گفت:  ما در بعضی جاها می لنگیم چون از برکت نخبگی استفاده نکردیم، ما در تولید علم، پنجه در پنجه استکبار جهانی  هستیم، بعد چطور می شود که در خودرو سازی و مباحث اقتصادی این قدر فشل باشیم، قطعا اینجا نفوذ، دشمن و تعارض منافع وجود دارد.

 

مسئول دفتر حوزه نمایندگی فقیه در سپاه امیرالمومنین (ع)  خاطرنشان کرد: در بخشی از علوم و صنعت عقب افتادیم که می توانیم کار کنیم و عقب ماندگی ها را جبران کنیم به شرطی که حرکت ما جدی و پرتلاش باشد.

کد خبر 1126801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha