ارائه راهکار علمی برای حل مشکل آب و محیط زیست از اولویت های خراسان جنوبی است

سردار رحیمی با اشاره به اینکه ارائه راهکار علمی برای حل مشکل آب و محیط زیست از اولویت های نخست خراسان جنوبی است، گفت: پس از ۹ سال که رهبر معظم انقلاب بحث مرجعیت علمی را مطرح فرمودند متاسفانه هنوز این مهم در کشور تعریف نشده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، سردار «مهدی رحیمی» امروز (۲۳ آذر) در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار کرد: در استان خراسان جنوبی پتانسیل های عجیب و غریبی در حوزه‌های توانمندهای سرمایه های انسانی وجود دارد و پرورش پدران علم، مدرسه شوکتیه سومین مدرسه ایران و ... حاکی از توجه برنامه‌ریزان این استان در حوزه علم و فناوری است.

 

رئیس سازمان بسیج علمی و پژوهشی و فناوری کشور با اشاره به فعالیت ۴۹ مرکز آموزش عالی و ۲ هزار و ۶۰۰ مدرسه در سطح استان، افزود: وظیفه مراکز آموزش عالی در درجه نخست ارائه راهکار علمی برای حل مسائل و مشکلات مردم استان در حوزه صنعتی، فرهنگی، اقتصادی است.

 

وی بیان کرد: اگر مشکلاتی در استان وجود دارد نشأت گرفته از این است که مسیر علمی را به خوبی در استان طی نکرده‌ایم.

 

سردار رحیمی در ادامه ارائه راهکار علمی برای حل مشکل آب و محیط زیست را از اولویت های نخست استان خراسان جنوبی دانست و تصریح کرد: انرژی های تجدیدپذیر بادی و خورشیدی می تواند مزیتی برای این استان باشد که باید در این زمینه اولویت بندی انجام شود.

 

رئیس سازمان بسیج علمی و پژوهشی و فناوری کشور به لزوم ایجاد ارزش افزوده از صنایع دستی و معادن غنی استان اشاره کرد و افزود: همچنین محصولات استراتژیک کشاورزی و گیاهان دارویی خراسان جنوبی زبانزد است که می تواند بسترساز  تهیه مواد دارویی کل کشور شود.

 

وی با تأکید بر اینکه مسیر علم و فناوری مقدس است و رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم به آن لقب جهاد علمی دادند، گفت: در عرصه علم باید مشابه دوران دفاع مقدس به صورت شبانه روزی با موانع مبارزه کرد اما پس از ۹ سال که رهبر معظم انقلاب بحث مرجعیت علمی را مطرح فرمودند متاسفانه هنوز این مهم در کشور تعریف نشده است.

 

سردار رحیمی با بیان اینکه مراکز آموزش عالی باید بتوانند مسائل و مشکلات کشور را حل کنند، عنوان کرد: دانشگاه‌ها باید به سطح سه ارتقا یابند و به سمت دانش بنیانی حرکت کنند تا نیاز مردم را احصا و حل کرده و ما را به علوم نافع و مرجع‌ساز وصل کنند.

 

رئیس سازمان بسیج علمی و پژوهشی و فناوری کشور با تأکید بر لزوم توجه دانشگاه ها و حوزه های علمیه به قرآن برای خلق ایده و تبدیل به فناوری برای رسیدن به مرجعیت علمی، گفت: همه سیاست‌گذاران و برنامه‌ریزان باید تمام دغدغه خود را توصیه نخست رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب بگذاریم تا در صراطی که رهبری تبیین کردند، حرکت کنیم.

 

وی بیان کرد: فناوری و علم جهان روز به روز در حال دگرگونی اساسی است و اگر ما تابع زمان و مکان خودمان نباشیم هرگز نمی توانیم شکاف راهبردی تراز قدرت علمی ایران با تراز قدرت علمی دنیا را جبران کنیم.

 

سردار رحیمی تأکید کرد: زمانی می توانیم این شکاف راهبردی علمی با دنیا را جبران کنیم که مرزشکنی و نوآوری علمی از مبدأ داشته باشیم و جهش های علمی مستمر و پی در پی اتفاق بیفتد و آن را تبدیل به مولفه اقتدار کنیم.

 

رئیس سازمان بسیج علمی و پژوهشی و فناوری کشور گفت: باید مولفه های قدرت جمهوری اسلامی ایران را در مقابل امریکا افزایش دهیم چرا که ولایت، مردم، نیروهای مسلح و کشورهای مقاومت از مولفه های قدرت این نظام هستند.

 

وی بر توجه ویژه بسیج علمی و پژوهشی و فناوری به استان خراسان جنوبی اشاره کرد تا بتواند مسیر علم و فناوری را با شتاب تا رسیدن به منبع علمی و فناوری‌های جهانی طی کند.

 

 

 

کد خبر 1126830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha