اقتدار ایران اسلامی در گفتمان جهانی مرهون خون شهداست

فاصل گفت: اقتدار و عظمت جمهوری ایران اسلامی در گفتمان جهانی مرهون خون شهداست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «علی فاضلی‌فرد» امروز (۲۳ آذر) در یادواره استانی لاله‌های روشن که در دبیرستان دخترانه شاهد شهدای فرهنگی شهرستان بیرجند برگزار شد، اظهار کرد: یاد و سیره شهدا، ضامن بصیرت افزایی، هدایت و پیشرفت جامعه در تمام عرصه ها است.

 

مشاوره استاندار خراسان جنوبی با گرامیداشت یاد شهدای فرهنگی و دانش آموز استان، گفت: امروز دانش‌آموزان ولایتمدار و قدرشناس هرگز جانفشانی و از خودگذشتگی شهدا، جانبازان، آزادگان و ایثارگران فراموش نمی کنند.

 

وی با تأکید بر اینکه هر قدمی که برای گرامیداشت و یاد شهدا برداشته شود بسیار ارزشمند است، افزود: اگر عده ای در این مملکت سند ننگین ۲۰۳۰ را امضا و به اجرا گذاشتند غافل از این هستند که این ملت، حیات طیبه خود را از شهدا و فرهنگ ایثار و شهادت و مقاومت دارند.

 

مشاوره استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه همه ما مدیون شهدا هستیم و هر چه تلاش کنیم هم نمی توانیم دین خود را به شهدا ادا کنیم، بیان کرد: راه یاد سردار دلها سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی همچنان چراغ راه آزادگان و آزادیخواهان جهان و رزمندگان محور مقاومت است.

 


«محمدعلی واقعی» مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی نیز در این یادوراه با بیان اینکه شهدا الگوی ولایت محوری و سنگ نشانی هستند که راه ایثار، رشادت و شهادت گم نشود، اظهار کرد: همگان باید بدانند که امنیت و آرامش کشور از گذرگاه خون شهید است.

 

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش خراسان جنوبی ۴۳۲ معلم و دانش آموز شهید در راه حفظ اسلام و انقلاب تقدیم کرده است، گفت: امسال سومین طرح ملی لاله‌های روشن با هدف معرفی شهدای فرهنگی و دانش‌آموز به نسل جدید، آشنایی با سیره عملی شهدا، ترویج و تعمیق فرهنگ ایثار و شهادت در مدارس برگزار می شود.

 

واقعی یادآور شد: در اجرای طرح ملی لاله های روشن، سال گذشته بیش از هفت هزار و ۲۰۰ یادواره شهدای فرهنگی و دانش آموزی در مدارس استان برگزار شد.

 

واقعی خاطر نشان کرد: تا پایان سال تحصیلی جاری پیش بینی می شود همین تعداد یادواره شهدا در سطح مدارس خراسان جنوبی برگزار شود.

 

گفتنی است؛ در این آیین از همسر شهید میرعباسی(شهید شاخص شهرستان بیرجند)، خانواده معزز شهید ابراهیمی و دانش آموزان فرزند شهید محصل در این آموزشگاه تجلیل شد.

 

کد خبر 1126837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha