برگزاری دوره آموزشی «مدیریت مسجد» در سروآباد

دوره آموزشی اقشار تاثیرگذار با موضوع «مدیریت مسجد» ویژه ائمه جماعات، به همت اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سروآباد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان کردستان، دوره آموزشی اقشار تاثیر گذار ویژه ائمه جماعات با موضوع مدیریت مسجد با حضور جمعی از امامان جمعه وجماعت شهرستان سروآباد در محل سالن همایش اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان برگزار شد.

 

حجت‌الاسلام عسگری مدرس دوره آموزشی و از اساتید حوزه و دانشگاه در این دوره آموزشی ضمن تعریف مدیریت و اهمیت آن در تمام امور زندگی به ارائه مطالبی درباره نقش مدیریت در مسجد پرداخت و اظهار کرد: مسجد یکی از بهترین مکان‌هایی است که علاوه بر کارکردهای دینی و معنوی می‌تواند زمینه گسترش فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی باشد.

 

وی افزود: مهمترین و بهترین مدیر مسجد، همان امام جماعت است که باید با استفاده از منابع موجود (انسانی و مادی) و بر اساس یک نظام ارزشی پذیرفته شده فعالیت کند.

 

حجت‌الاسلام عسگری تصریح کرد: استفاده از روش‌های مدیریتی شامل برنامه‌ریزی، سازماندهی، بسیج منابع امکانات وهدایت آنها امری مهم و ضروری است که باید توسط مدیر مساجد یا ائمه جماعات مورد توجه قرار گیرد چراکه ضعف و قوت هر مجموعه‌ای بستگی به رعایت یا عدم رعایت این مقوله‌ها دارد.

 

این استاد حوزه و دانشگاه اعلام کرد: خلاقیت و تصمیم‌گیری درست در امور مسجد بسیار حائز اهمیت بوده و خیلی از معضلات اجتماعی و فاصله گرفتن جوانان از مساجد ناشی از عدم توجه به این امور است.

 

وی بیان کرد: ائمه جماعات باید زمینه‌ساز جذب و گسترش جوانان و نوجوانان به سمت مساجد باشند و در این راستا همت گمارند.

کد خبر 1126903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha