بستن مساجد در فرانسه خلاف مسایل حقوق بشری است

عضو مجمع روحانیون مجلس شورای اسلامی با اشاره به بستن ۲۱ مسجد در فرانسه گفت: این مساجد با ادعای فعالیت های افراطی در این مراکز خلاف مسایل حقوق بشری و بحث آزادی بیان و اندیشه است.

حجت الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به اقدام دولت فرانسه در بستن 21 مسجد مسلمانان گفت: متاسفانه کسانی که ادعای حمایت از حقوق بشر و آزادی بیان و اندیشه و رفتارهای اجتماعی را دارند، امروزه رفتارهایی از آنها سر می زند که خلاف این ادعاست و همین مسئله نشان می دهد که بحث دفاع از حقوق بشر و آزادی بیان در این جوامع فقط در شکل شعار مطرح می شود.

 

عضو مجمع روحانیون مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بستن 21 مسجد در فرانسه آن هم با این ادعا که فعالیت های افراطی داشته اند، خلاف مسایل حقوق بشری است چرا که ما معتقدیم رفتارهای مسلمانان واقعی بر اساس دستورات اسلام است.

 

وی ادامه داد: دین اسلام بر بحث رفتارهای مسالمت آمیز و بشردوستانه تاکید دارد و قطعا مسلمانان نیز طبق همین دستورالعمل رفتار می کنند و رفتار افراطی ندارند.

 

 نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: این گونه رفتارهای آنها با مسلمانان و مراکز دینی شان به این دلیل است که بدون هیچ فشاری عده ای آزادانه به اسلام گرویدند. آنها با بستن مساجد می خواهند پیوستن افراد به دین اسلام را تحت الشعاع قرار دهند و این افراد را به وحشت بیندازند.

 

 

کد خبر 1126965

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha