دومین نمایشگاه تخصصی فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید گیلان آغاز به کار کرد

دومین نمایشگاه تخصصی فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید گیلان با مشارکت ۷۸ شرکت صنعتی و تولیدی امروز(۲۳ آذر) با حضور مسئولان استانی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی گیلان افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، «فرهاد دلق‌پوش» امروز(سه‌شنبه،۲۳ آذر) در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه با بیان اینکه نهضت ساخت داخل به عنوان مهمترین راهبرد جهش تولید برای حمایت از واحد‌های تولیدی در دستور کار سازمان صمت قرار گرفته است گفت: هدف از برگزاری این نمایشگاه معرفی توانمندی‌های صنعتی و حذف وابستگی به محصولات خارجی است و انعکاس تقویت توان تولید داخلی و رفع نیازهای فناورانه صنایع، فعال کردن ظرفیت‌های ساخت داخل و حمایت از توان تولید ملی در جهت رفع نیازهای فناورانه بخش صنعت و معدن را مدنظر دارد.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه نهضت ساخت داخل؛ چرخ‌های تولید و اشتغال را به حرکت در می‌آورد و توسعه و آبادانی کشور را به همراه دارد افزود: در نمایشگاه مذکور ۷۸ شرکت تولیدی و صنعتی دستاوردهای خود را به نمایش گذاشته‌اند.

 

وی جلوگیری از بروز اخلال در تولید به سبب وجود مشکلات احتمالی در تامین قطعات، مواد اولیه و تجهیزات و دانش و فناوری و نیز کاهش محسوس وابستگی به خارج از کشور در این حوزه و کمک به خودکفایی صنعتی را هدف بنیادین برپایی این نمایشگاه اعلام کرد.

 

دلق پوش با تاکید بر لزوم حمایت از صنعتگران و تولیدکنندگان داخلی تصریح کرد: رشد روزافزون تولیدات داخلی، بومی‌سازی صنایع و سوق دادن سرمایه‌های سرگردان به سمت اقتصاد مولد و رقابت پذیر، بیانگر اهتمام دولت در حمایت از ظرفیت‌های داخلی و تداوم نهضت ساخت داخل است.

 

وی اعلام کرد: این شرکت‌های صنعتی برای نمایش توانمندی‌های ساخت داخل شامل واحد‌های قطعه سازی خودرو، برق و الکترونیک، فولاد و محصولات فلزی، ساخت ماشین آلات و تجهیزات، لوازم خانگی، صنایع معدنی، صنایع نساجی، صنایع شیمیایی، واحد‌های دانش بنیان و فناور، دانشگاه و مراکز علمی و پژوهشی، ادارات و تشکل‌های صنعتی و معدنی، صنایع هوایی و دریایی و..... در این نمایشگاه حضور دارند.

 

کد خبر 1126977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha