فارس باید در زمینه مدیریت علمی مسائل رتبه اول کشور را داشته باشد

ایمانیه گفت: دفتر همکاری دانشگاه ها و دستگاه‌ های اجرایی در فارس ایجاد شده است و استان فارس باید در زمینه مدیریت علمی مسائل، رتبه اول کشور را داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «محمدهادی ایمانیه»، امروز (سه شنبه 23 آذر) در مراسم تقدیر از پژوهشگران برتر استان فارس گفت: برای اینکه استان فارس در مسیر مبتنی بر علم و دانش حرکت کند تمام تلاش خود را به کار می گیریم.

استاندار فارس افزود: ایجاد زمینه لازم برای بهره مندی از توانمندی های اساتید دانشگاه در حوزه های مختلف اجرایی موجب رضایتمندی مدیران اجرایی و اساتید استان شده است.

وی اضافه کرد: استان فارس دارای چند هزار استاد دانشگاه، بیش از ۱۵۰ مرکز دانشگاهی و بیش از ۲۰۰ هزار دانشجو است و توان و ظرفیت علمی مطلوبی دارد که برای پیشرفت جامعه در ابعاد گوناگون باید مورد استفاده قرار بگیرد.

ایمانیه از ایجاد دفتر همکاری دانشگاه ها و دستگاه‌ های اجرایی در فارس خبر داد و بیان کرد: آئین نامه های مورد نیاز این دفتر به سرعت باید تدوین شود و بودجه پژوهشی استان نیز پشتوانه این اقدام است.

وی ادامه داد: فارس باید در زمینه مدیریت علمی مسائل، رتبه اول کشور را داشته باشد و رویکرد پژوهش های دانشگاهی باید بر توسعه علم پایه و رفع مشکلات جامعه و تحقیقات کاربردی متمرکز شود.

ایمانیه تصریح کرد: دانشگاه ها باید با تحقیقات علمی به مسائلی همچون وجود بالاترین میزان مرگ و میر ناشی از تصادفات رانندگی در فارس، مهاجرت روستائیان به شهرها، اعتیاد، خشکسالی و کم آبی، آلودگی هوا و ... پاسخ دهند.

وی از راه اندازی جلسه روسای دانشگاه های استان با استاندارفارس خبر داد و گفت: در این جلسه مسائل کلی دانشگاه ها بررسی می شود و برای حمایت از نخبگان و شرکت های دانش بنیان، یکی از اساتید خوش فکر دانشگاه شیراز نیز به عنوان مشاور استاندار در زمینه فناوری و شرکت های دانش بنیان منصوب شده است.

استاندار فارس اعلام کرد: همکاری میان دانشگاه ها و مراکز صنعتی و تولیدی فارس برقرار شده است و همکاری های لازم برای پاسخگویی به نیازهای تحقیقاتی باید در استان به انجام برسد.

وی با اشاره به مهاجرت نخبگان که از دغدغه های مقام معظم رهبری است نیز گفت: از جوانان نخبه و پاک کشور باید با جدیت تمام حمایت کنیم و اجازه ندهیم دلخوری از عملکرد مدیران باعث مهاجرت آنها به خارج از کشور شود.

کد خبر 1126988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha