۸۰ هزار واحد در جهش تولید مسکن پیش بینی شده است / پروژه‌های راه سازی در حال پیگیری است

حیدری گفت: ۸۰ هزار واحد در جهش تولید مسکن برای استان اردبیل پیش بینی شده است که ۴۶ هزار واحد در مرکز استان و بقیه در شهرستان ها خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، «محبوب حیدری» امروز (24 آذرماه) در نشست خبری با خبرنگاران خبرگزاری ها و فعالان رسانه ای استان گفت: فرآیند سازماندهی و تکمیل پروژه های مسکن مهر در استان اردبیل بسته شده و طرح اقدام ملی نیز با طرح جهش تولید مسکن ادغام شد تا مراحل ساخت این واحدهای مسکونی نیز از سوی راه و شهرسازی به جد پیگیری می شود.

 

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل تصریح کرد: 80 هزار واحد در جهش تولید مسکن برای استان اردبیل پیش بینی شده است که 46 هزار واحد در مرکز استان و بقیه در شهرستان ها خواهد بود.

 

این مقام مسئول یادآور شد: از جمله تفاوت های این طرح با مسکن مهر بر اساس تقاضا و نیاز جامعه ساخت واحدهای مسکونی آغاز خواهد شد و از همه اقشار دعوت می شود در این طرح ثبت نام کنند.

 

حیدری خاطر نشان کرد: مراحل تامین زمین این طرح هم اکنون در حال پیگیری است تا بتوانیم پس از طی مراحل ثبت نام و پالایش در سریع ترین زمان ممکن بتوانیم عملیات عمرانی پروژه ها را آغاز کنیم.

 

وی اظهار داشت: تاکنون بیش از 40 هزار نفر در این طرح جهش تولید مسکن در استان اردبیل ثبت نام کرده اند البته فرآیند ثبت نام تا پایان آذر ماه ادامه دارد و زمین های مورد نیاز این طرح بجز شهرستان های مشگین شهر و بیله سوار روند قانونی خود را طی کرده و امیدواریم در این شهرستان ها نیز پس از اخذ مجوزهای مورد نیاز بتوانیم زمین های مورد نیاز را تامین کنیم.

 

مدیر کل راه و شهرسازی استان افزود: مطالعات امکان سنجی پروژه های راه در حوزه راه سازی استان پیگیری می شود و هم اکنون بیش از 300 کیلومتر از راه های مواصلاتی استان در حال تبدیل به بزرگراه است.

 

حیدری تاکید کرد: اکثر راه های مواصلاتی استان در حال تبدیل به بزرگراه هست و هم اکنون بیش از 35 هزار میلیارد ریال نیاز داریم تا پروژه های راه استان به اتمام برسد و این رقم خیلی زیادی است.

 

وی ادامه داد: البته همکاری بسیار خوبی با پیمانکاران توانمند استان داریم و هم اکنون با وجود بدهی ها به پیمانکاران شاهد پیشرفت و حتی اتمام پروژه ها هستیم.

 

این مقام مسئول اعلام داشت: از محل اعتبارات سفر رئیس جمهوری به استان مبلغ 500 میلیارد ریال برای حوزه راه سازی استان پیش بینی شده است که با تخصیص این اعتبار امیدواریم پروژه های راه سازی در مناطق مختلف استان به افتتاح برسد.

 

حیدری اضافه کرد: پروژه تونل دوم اردبیل آستارا که 730 متر است تاکنون 450 متر از این تونل حفاری شده و 280 متر از این پروژه باقی مانده که تا پایان سال جاری این پروژه نیز به اتمام خواهد رسید و با تخصیص اعتبار این پروژه نیز در سال آینده شاهد استفاده عموم مردم از این پروژه خواهیم بود.

کد خبر 1126992

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha