ممانعت از ورود ۵۰ مسافر خارجی به کشور در مرز آستارا

مصطفی‌‎پور گفت: ظرف مدت ۲ ماه گذشته از ورود ۵۰ مسافر خارجی مبتلا به کووید ۱۹ به کشور در مرز آستارا ممانعت شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، «حسین مصطفی‌‎پور» امروز(سه شنبه، ۲۳ آذر) در جریان سفر یکروزه خود به این شهرستان در جمع خبرنگاران، اظهارکرد: مبادی مرزی شهرستان آستارا برای مقابله با بیماری کووید ۱۹ به صورت مستمر و با جدیت کنترل می‌شود.

 

سرپرست معاونت سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری گیلان افزود: تست کرونا از افرادی که به صورت زمینی از مرز تردد می‌کنند یا راننده هستند، گرفته می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه در مدت ۲ ماه گذشته از حدود ۱۰ هزار تبعه خارجی تست رپید گرفته شد، تصریح‌کرد: در این مدت با تست‌های انجام شده، از ورود ۵۰ مسافر خارجی مبتلا به بیماری کرونا به کشور جلوگیری شد.

 

مصطفی‌پور با بیان‌اینکه یکی از مهم‌‌ترین نقاط جلوگیری از ورود عوامل بیماری‌‌زا به درون هر کشور، نقطه صفر مرزی است، گفت: در این راستا دفتر خدمات سلامت در ۲ نقطه سالن مسافری و مسیر تزانزیت کامیون‌ها متناسب با مقررات بهداشت بین‌المللی فعالیت دارند.

 

گفتنی است، سرپرست معاونت ‌سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان امروز در سفری یکروزه به بندر آستارا از منطقه ویژه اقتصادی، گمرک زمینی، محل احداث پس کرانه پایانه بار دو هکتاری، گمرک زمینی، نحوه کنترل بهداشتی مسافران ورودی به کشور در مرز آستارا، پایانه مسافری، مرز زمینی، دستگاه ایکس‌ری مستقر در گمرک، محل احداث پل مرزی خودرویی مقابل رودخانه آستاراچای بین ایران و جمهوری آذربایجان، پل ریلی و بارانداز خط ریلی آستارا-آستارا بازدید کرد.

کد خبر 1127003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha