باید به سمت اجرایی کردن قانون افزایش جمعیت در خوزستان حرکت کنیم

خلیلیان با بیان اینکه در خوزستان باید به سمت اجرایی کردن قانون افزایش جمعیت حرکت کنیم گفت: سه هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبارات قرض الحسنه برای ازدواج جوانان در مصوبات سفر ریاست جمهوری لحاظ شده که می‌تواند پشتوانه خوبی برای قانون افزایش جمعیت باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «صادق خلیلیان» امروز (سه شنبه ۲۳ آذر) در نشست شورای راهبردی جمعیت اظهار کرد: بحث رشد جمعیت و سیاست های حمایتی از ازدواج و فرزندآوری بحث مهمی است که خوشبختانه تبدیل به قانون شده و امیدواریم ظرف ۲ ماهی که قانون تعیین کرده آیین نامه های اجرایی این قانون تدوین شود و به سمت اجرایی شدن آن برویم.

 

استاندار خوزستان با بیان اینکه رشد جمعیت در دنیا یک سیاست راهبردی است افزود: هم اکنون کشورهایی که دچار رشد منفی یا صفر بودند درصدد برآمدند که سیاست های تشویقی رشد جمعیت را در پیش بگیرند.

 

وی با اشاره به اینکه سیاست جمهوری اسلامی رشد جمعیت و فرزندآوری است و به همین علت این قانون حمایت لازم را در بالاترین سطح دارد اضافه کرد: در استان باید به سمت اجرایی کردن قانون افزایش جمعیت حرکت کنیم. 

 

خلیلیان با بیان اینکه در شاخص های حیاتی بر اساس گزارشی که ارائه شد استان وضعیت نسبتا مطلوبی دارد که جای خرسندی دارد‌ تصریح کرد: در بحث کارت هوشمند یک اخلالی در سطح کشور پیش آمده و امیدواریم این مشکل حل شود.

 

وی عنوان کرد: در چهارچوب سفر دولت مصوبات خوبی برای توسعه استان گرفتیم، از جمله هفت طرح تامین آب شرب با کیفیت و بهداشتی داریم که یکی از آنها طرح غدیر با پوشش ۵۲ درصدی جمعیت استان است.

 

استاندار خوزستان ابراز کرد: لازمه افزایش جمعیت توسعه زیرساخت ها و بهبود شرایط اقتصادی است که در قالب طرح های سفر ریاست جمهوری پروژه های متنوعی در بخش های مختلف پیش بینی شده است.

 

وی ادامه داد: در چهارچوب مصوبات سفر ریاست جمهوری حدود ۳۶ هزار میلیارد تومان اعتبار برای خوزستان در نظر گرفته شده و این طرح ها برای بخش های مختلف شامل طرح های آب و فاضلاب، راه ها، بهداشت و درمان و طرح های اشتغال زایی است. 

 

خلیلیان خاطر نشان کرد: سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال زا منظور شده و بر اساس برآورد صورت گرفته اجرای این طرح ها ۱۵۰ هزار فرصت شغلی ایجاد می‌کند.

 

وی یاد آور شد: سه هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبارات قرض الحسنه برای ازدواج جوانان در مصوبات سفر ریاست جمهوری لحاظ شده که می‌تواند پشتوانه خوبی برای قانون افزایش جمعیت باشد.

 

کد خبر 1127013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha