پرهیز از اشرافی‌گری و تجملات/ ارزش‌های مبتنی بر سبک زندگی اسلامی ترویج یابد

حجت الاسلام روحانی پرهیز از اشرافی‌گری و تجملات در زندگی را از مصادیق عمل به سبک زندگی اسلامی خواند و گفت: ارزش‌های اخلاقی و موضوعات سبک زندگی اسلامی باید در جامعه ترویج شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت‌الاسلام «تقی روحانی» امروز (سه‌شنبه!،23 آذر) در مراسمی که در جمع پاسداران و خانواده‌هایشان از آستانه‌اشرفیه، لاهیجان و سیاهکل در کانون فرهنگی بسیج آستانه و با موضوع سبک زندگی اسلامی برگزار شد اظهار داشت: 34 محور از فرمایشات مقام معظم رهبری در باب سبک زندگی اسلامی استخراخ کرده‌ام که یکی از آن‌ها بحث نظام خانواده است. 

 

امام جمعه شهرستان رودسر با بیان اینکه متاسفانه با فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد سبک زندگی اسلامی شعاری برخورد شد و این رهنمودها در جامعه کاربردی نشد عنوان کرد: بخشی از مشکلاتی که بعد از دهه شصت به کانون خانواده و سبک زندگی اسلامی وارد شد به علت کم‌کاری‌های داخلی و بخشی هم به علت توطئه دشمن رخ داد.

 

روحانی تحکیم بنیان خانواده و پرهیز از اسراف را یکی از مصادیق مهم سبک زندگی اسلامی دانست و تصریح کرد: نه تنها در موضوع سبک زندگی و خانواده بلکه در هر جا که کشور با معضل، مشکل و چالش مواجه شده به این خاطر است که از فرمایشات مقام معظم رهبری فاصله گرفت و آن‌ها را به خوبی اجرایی نکرد.

 

وی با تاکید بر اینکه خداوند متعال زن و مرد را مایه آرامش هم قرار داد اظهار داشت: برخی از مشکلاتی که در بحث خانواده پیش می‌آید و آنچه که امروز در دادگاه‌های خانواده بین زن و شوهرها مشاهده می‌شود ریشه در مشکلات اقتصادی دارد اما بخشی هم به عللی مانند عدم توجه زن و مرد به موضوعات سبک زندگی اسلامی رخ داده است.

 

امام جمعه شهرستان رودسر همکاری حضرت امیرالمومنین(ع) و فاطمه زهرا(س) در امور بیرون از منزل و داخل منزل را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه زندگی زناشویی خانواده‌های روحانی و پاسدار باید الگو باشد اضافه کرد: طبق آیات قرآن کریم و روایات رابطه زن و مرد باید بر اساس مودت و محبت استوار باشد و بدون این مؤلفه خانواده اسلامی شکل نمی‌گیرد.

 

روحانی ترویج ارزش‌های اخلاقی و موضوعات سبک زندگی اسلامی در جامعه را ضروری خواند و با بیان اینکه به منظور مقابله با تهدیدات فرهنگی باید در تمام حوزه‌های اقتصادی و اجتماعی از فرهنگ قرآن و اهل بیت(ع) استفاده شود ابراز داشت: رعایت اخلاق و انجام فعالیت‌ها براساس ارزش‌های اسلامی فرهنگ جامعه را در مقابل هجمه‌های دشمن مقاوم می‌کند.

 

وی پرهیز از اشرافی‌گری، تجملات و کاهش توقعات دنیوی بین زن و مرد در راستای استحکام بنیان خانواده و عمل به سبک زندگی اسلامی را متذکر شد و گفت: براساس معیارهای سبک زندگی اسلامی، معیار رفتار ما باید مبتنی بر اسلام و آموزه‌های اسلامی باشد، خدا محوری و حاکمیت ارزش‌های اسلامی در زندگی از مهم‌ترین معیارهای سبک زندگی مورد تأیید اسلام است.

 

امام جمعه شهرستان رودسر اینکه در سبک زندگی اسلامی، زندگی فردی و اجتماعی افراد باید مبتنی بر اسلام و رهنمودهای قرآنی باشد را متذکر شد و عنوان کرد: ایمان، عمل صالح، اصلاح اعتقادات و باورها و اخلاق و رفتار در رسیدن به سبک زندگی اسلامی یک ضرورت است.

 

روحانی از ساده‌زیستی زندگی امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری سخن گفت و با تاکید بر اینکه با عمل به آموزه‌های اسلامی و این نوع سبک زندگی جامعه از بالایا و مشکلات به دور می‌ماند خاطرنشان کرد: امیدوارم همه ما در این مقوله‌ها عمل را مقدم کار خود قرار دهیم و  سبک زندگی اسلامی  را در زندگی رعایت کنیم.

 

کد خبر 1127031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha