تعلل و نگاه به غرب مانع پیشرفت علمی ایران می شود

احمدی زاده گفت: هر جایی تعلل و وابستگی و نگاه به غرب داشتیم، فریب خوردیم و نمونه آن برجام است که هشت سال فرصت کشور را گرفت و بسیاری از مرزهای دانش کشور را بستند چون نمی‌خواستند ایران اسلامی پیشرفت کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «سید سعیدرضا احمدی‌زاده» شامگاه (۲۳ آذر) در مراسم افتتاح نمایشگاه تخصصی جهادگران علم و فناوری استان، اظهار کرد: باید چرخه کسب علم به فناوری متصل شود؛ قدرت های بزرگ هم در حوزه فناوری تلاش کردند که به جایگاهی رسیدند.

 

رئیس بنیاد نخبگان خراسان جنوبی با بیان اینکه فناروی موجب می شود که ثروت را به جامعه بیاوریم و قدرت پیدا کنیم، افزود: در جمهوری اسلامی ایران هر جایی که عزم و اراده کردیم که کار جهادی انجام دهیم و روی پای خود بایستیم کارها پیشرفت کرده است به عنوان مثال در حوزه نظامی.

 

وی بیان کرد: اما هر جایی تعلل و وابستگی و نگاه به غرب داشتیم، فریب خوردیم و نمونه آن برجام است که هشت سال فرصت کشور را گرفت و خیلی‌ها از متن برجام خبر ندارند که در آن بسیاری از مرزهای دانش کشور را بستند چون نمی خواستند ایران اسلامی پیشرفت کند.

 

احمدی‌زاده در ادامه علم را مهمترین مولفه قدرت و پیشرفت کشورها دانست و بیان کرد: علم همراه با تزکیه و ایمان و تعهد مورد تأکید رهبر معظم انقلاب و بزرگان است.

 

رئیس بنیاد نخبگان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه باید به سمت فناوری حرکت کنیم و نخبگان و مخترعان با علم خود مشکلات کشور را حل کنند، افزود: دولت باید از نخبگان حمایت کنند تا ایده های آنان تبدیل به محصول و تولید انبوه شود.

 

وی عنوان کرد: کار علمی تلاش و زمان بسیاری می خواهد و هدف گذاری باید کسب و کار و ثروت آفرینی در کنار تلاش باشد لذا بسیاری از صنایع بزرگ مانند ماکروسافت از استارت آپ‌ها شروع کردند.

 

احمدی‌زاده با بیان اینکه محصولی می خواهیم که کارایی داشته باشد و مشکل مردم را حل کند، گفت: اگر محصول تولیدی ما نوآوری نداشته باشد خیلی سریع با رقابت ما را از چرخه خارج می‌کنند و همچنین در مسیر باید از علم و مهارت فراوان استفاده کنیم و تیم خوبی برای همکاری انتخاب شود و به بازاریابی توجه داشته باشیم.

 

رئیس بنیاد نخبگان خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: از برگزیدگان جشنواره جهادگران علم و فناوری  استان حمایت می کنیم تا به کسب و کار برسند.

 

«مصطفی وقاری» مسئول پردیس شرکت‌های دانش بنیان سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری خراسان جنوبی هم در این آیین اظهار داشت: این نمایشگاه برای اولین بار در خراسان جنوبی برپا شده است، تاکنون چهار پیش رویداد در شهرستان‌های بیرجند، طبس، قاین و فردوس داشته‌ایم و از هر شهرستان ۱۰ تا ۱۵ایده فراخوان شد.

 

وی با اشاره به اینکه از این چهار شهرستان ۱۲ تیم و غیر از این هم هشت تیم به صورت آزاد پذیرش شدند، گفت: در حال حاضر ۲۰ تیم در این نمایشگاه حضور دارند که از پنج تیم برتر تقدیر خواهد شد.

 

وقاری بیان کرد: هدف از برگزاری این نمایشگاه شناسایی افراد مستعد در عرصه ایده‌پردازی، کارآفرینی و فناوری است و ایده‌های قابل اجرایی را شناسایی و در حد مقدورات حمایت مادی و معنوی خواهند شد.
 

کد خبر 1127042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha