ضرورت تامین مسکن ایثارگران/ مرکز فرهنگی  سردار هاشمی ساماندهی شود

خلیلیان با اشاره به تامین مسکن ایثارگران خوزستان،بر پیگیری زمین مورد نیاز حهت احداث مسکن جامعه ایثارگری تاکید کرد و گفت: مرکز فرهنگی و مذهبی سردار شهید هاشمی و سرداران شهید دفاع مقدس ساماندهی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «صادق خلیلیان» عصر امروز (سه‌شنبه ۲۳ آذر) در جلسه شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت استان خوزستان که به منظور بررسی و پیگیری مسائل فرزندان شهدا، ایثارگران و ساماندهی گلزارهای شهدا برگزار شد، با اشاره به ظرفیت‌های استان خوزستان در حوزه ایجاد اشتغال اظهار کرد: شرکت‌های بزرگ اقتصادی و صنایع استان موظفند در چارچوب مسئولیت‌های اجتماعی خود به توسعه استان و تعهداتی که در قبال استان دارند عمل کنند. 

 

استاندار خوزستان با بیان اینکه شهدا دین بزرگی بر گردن کشور دارند افزود: شهدا جان خود را در راه کشور و دفاع از مرزها فدا کردند اما همچنان شاهدیم بخشی از فرزندان شهدا فاقد شغل هستند که این مساله زیبنده کشور و استان نیست از این رو ضرورت دارد برای این مورد تصمیم لازم اتخاذ شود.

 

وی با اشاره به تامین مسکن ایثارگران خوزستان عنوان کرد: کمیته‌ای با عضویت بنیاد مسکن، راه و شهرسازی، بنیاد مستضعفان، بنیاد شهید، ثبت اسناد به ریاست معاونت عمرانی استانداری تشکیل و زمین مورد نیاز جامعه ایثارگری تامین و پیگیری شود.

 

خلیلیان همچنین بر ساماندهی مرکز فرهنگی و مذهبی سردار سرلشکر شهید علی هاشمی و سرداران شهید دفاع مقدس تاکید کرد و ادامه داد: بنا شده یک هیئت اجرایی فرهنگی از دستگاه‌های متولی عضو هیئت امنای یادمان سردار علی هاشمی تشکیل و مشکلات و برنامه‌ریزی‌هایی که نیاز است از جمله تامین منابع مالی و تجهیزات مربوطه و ... برای این مرکز فرهنگی انجام شود.

 

«عبدالرضا فرجیان» نیز در خصوص اشتغال فرزندان شاهد و ایثارگر عنوان کرد: بالغ بر ۱۰ هزار فرزند بیکار ایثارگر در استان داریم که مقرر شد کمیته اشتغال فرزندان شاهد و ایثارگر به ریاست معاون امور اقتصادی استانداری تشکیل و تصمیمات لازم در این خصوص اتخاذ شود.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان با اشاره به تامین مسکن و زمین مورد نیاز بنیاد شهید برای جامعه ایثارگری ابراز کرد: امروز شاهد هستیم ۲ هزار و ۱۸۴ واحد مربوط به سال ۹۹ محقق شده و آماده تخویل است و صدور سندها ظرف ۱۵روز آینده توسط سازمان ثبت اسناد انجام شود.

 

وی بیان کرد: در رابطه با شهرک بعثت اهواز نیز که ۳۸۴ واحدی است و تا امروز هم اسناد آنها صادر نشده، بنا شده کارگروه گلزار شهدا و مسکن ایثارگران با حضور معاون عمرانی برگزار و برای صدور اسناد و تفکیک آنها تصمیم‌گیری شود.

 

کد خبر 1127097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha