ثمره پژوهش ها  باید به کاهش و حل مشکلات کشور کمک کند

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: نتیجه و ثمره پژوهش ها در کشور باید به حل و یا کاهش مشکلات در جامعه کمک کند.

آیت الله محسن فقیهی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم با اشاره به اهمیت بحث پژوهش در کشور گفت:آنچه مهم است این که نتیجه و ثمره پژوهش ها در کشور باید به حل و یا کاهش مشکلات در جامعه کمک کند.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: با توجه به این که به هر حال منابع مالی و امکانات در کشور محدود است، باید در انجام فعالیت های پژوهشی به نیازها و اولویت ها عنایت داشت و به دنبال حل و کاهش مشکلات از طریق پژوهشگری دقیق و عالمانه بود.

 

وی با اشاره به اهمیت تحقیق و پژوهش در حرکت کلی جامعه به سمت تحول و رشد مطلوب افزود: آن چه مسلم است این که مسئولان باید با حمایت های درست و هدفمند از پژوهش، زمینه موفقیت در این عرصه را فراهم کنند و با توجه به اولویت ها و نیازها از فعالیت پژوهشگران حوزه و دانشگاه، حمایت لازم را به عمل آورند.


استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم همچنین بیان داشت: با انجام کار علمی و پژوهشی اولاً بهتر و دقیق تر می توان به رصد اوضاع و احوال جامعه و کمبود ها و مشکلات پرداخت و در وهله بعدی نیز به این طریق می توان راهکارهای عملی و مناسب را شناسایی نموده و آن ها را در اختیار مسئولان و متولیان امر قرار داد.


وی در خاتمه گفت: نکته حائز اهمیت دیگر این که باید از پژوهش های مرتبط با حوزه فرهنگ دینی به جهت اهمیت و حوزه ی تأثیرگذاری آن ها در جامعه حمایت کرد و این طور نباشد که مباحث مرتبط با فرهنگ دینی مورد کم توجهی و کم لطفی قرار گیرد.

کد خبر 1127107

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha