مدیرکل فرهنگ ارشاد اسلامی استان اردبیل درگذشت پیرغلام دربار حسینی مرحوم «عزیزی کیا» را تسلیت گفت

«عبدالله بحرالعلومی» مدیرکل فرهنگ ارشاد اسلامی استان اردبیل با صدور پیامی درگذشت پیرغلام دربار حسینی و مداح با اخلاص حضرت سیدالشهدا(ع) مرحوم مغفور «عسگر عزیزی کیا» را تسلیت گفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، «عبدالله بحرالعلومی» دبیر شورای فرهنگ عمومی و مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل با صدور پیامی درگذشت پیرغلام دربار حسینی و مداح با اخلاص حضرت سیدالشهدا(ع) مرحوم مغفور «عسگر عزیزی کیا»  را تسلیت گفت.

 

متن پیام بدین شرح است:

 

«انا لله  و انا الیه راجعون»

 

نه واردی قصره علاقه‌م نه مایل تاجم

فقط  حسینه، حسینه، حسینه محتاجم

 

خبر درگذشت پیرغلام دربار حسینی و مداح با اخلاص حضرت سیدالشهدا(ع) مرحوم مغفور حاج عسگر عزیزی‌کیا موجب تأسف و تأثر فراوان گردید. آن ذاکر و مداح با اخلاص، با نوای رسا و دلنشین، عمر خویش را در مدح و رثای اهل بیت علیهم‌السلام خصوصا سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله‌الحسین علیه‌السلام سپری نمود.

 

زنده یاد مرحوم مغفور حاج عسگر عزیزی‌کیا از دو بیت‌خوانان معروف استان اردبیل بود که طی چندین دهه با اشعار شعرایی همچون مرحومین استاتید نام آشنا تاج‌الشعرا یحیوی، انور، منزوی، حسینی، و شخصیتهای فاخر دیارمان اساتید سیفی، هادی و غفاری عزاداران حسینی را به فیض رسانده است. خداوند روح آن پیرغلام صاحب‌نام را با شهدای کربلا محشور و به کلیه منسوبین و جامعه حسینی دارالارشاد صبر و اجر عنایت فرماید.

 

اینجانب مصیبت تأثربار فقدان این خادم با اخلاص اهل‌بیت علیهم‌السلام را به جامعه حسینیان کشور، بالاخص حسینیان استان اردبیل تسلیت و تعزیت عرض می‌نمایم و از خداوند متعال مزید غفران و رحمت الهی برای آن مرحوم و صبر جمیل و اجر جزیل برای بازماندگان محترم مسئلت می‌دارم.

 

عبدالله بحرالعلومی

دبیر شورای فرهنگ عمومی و مدیر کل فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی استان اردبیل

کد خبر 1127118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha