لزوم آسیب شناسی افزایش سرقت ها/پیشگیری و برخورد قضایی در دستور کار قرار گیرد

حجت الاسلام حمیدی با اشاره به افزایش سرقت ها در سال های اخیر در سطح کشور و استان، گفت: بخشی از این افزایش سرقت های مربوط به وضعیت معیشتی جامعه است اما دستگاه های اجرایی مربوطه باید پیشگیری و برخوردهای قضایی را در دستور کار قرار دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام «ابراهیم حمیدی» صبح امروز (۲۴ آذر) در سومین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان اظهار کرد: حمایت از اطفال و نوجوانان از مباحث مهم و کلیدی جامعه محسوب می شود که آسیب های جدی متوجه این قشر است و ارتکاب جرم  در سن پایین انجام می شود.

 

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی با اشاره به قانون جدید حمایت اطفال و نوجوانان، گفت: باید به این قانون و آیین نامه اجرایی آن توجه شود و همه دستگاه های اجرایی همراهی کنند تا این قانون در استان اجرا شود.

 

وی ادامه داد: اگر والدین و سازمان ها به تکالیف خود نسبت به اطفال عمل نکنند این قانون ضمانت اجرایی برای ترک فعل والدین و مسئولان در نظر گرفته است.

 

حجت الاسلام حمیدی با بیان اینکه شعباتی در دادگستری  برای رسیدگی به پرونده اطفال بزهکار دایر است، افزود:  اما اولویت پیشگیری از جرائم مربوط به اطفال و نوجوانان است. 

 

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی با اشاره به افزایش سرقت ها در سال های اخیر در سطح کشور و استان که باید آسیب شناسی شود، تصریح کرد: بخشی از این افزایش سرقت های مربوط به وضعیت معیشتی جامعه است اما دستگاه های اجرایی مربوطه باید پیشگیری و برخوردهای قضایی را در دستور کار قرار دهند و به تکالیف خود را انجام دهند و در این زمینه برنامه داشته باشند. 

 

وی با تأکید بر اینکه برخی از سرقت ها از دستگاه های خدمات رسان ناشی از عدم نظارت است، گفت: متاسفانه برخی از قوانین بر قوه قضاییه و‌ نیروی انتظامی تحمیل می شود و بدون کارشناسی جرم زدایی و‌ مشمول تخفیف مجازات قرار دادند و به عنوان مثال در بحث قانون کاهش حبس، سرقت های زیر ۲۰ میلیون تومان اگر شاکی خصوصی نباشد و یا رضایت داد قابل تعقیب نیست.

 

حجت الاسلام حمیدی به بحث انتقال صنوف آلاینده در مرکز استان اشاره کرد و افزود: باید دستگاه های مربوطه باید زیرساخت های این مکان را فراهم کنند تا بالاخره این پرونده پس از سالها بسته شود.

 

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی بیان کرد: در بحث ساماندهی زباله گردها پیشنهاد می شود که شهرداری با فرهنگ سازی از مردم بخواهد زباله های تر و خشک را جداسازی کنند و هفته ای دو نوبت به منازل مردم مراجعه و زباله های خشک را جمع آوری کنند‌.

 

 

کد خبر 1127190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha