برپایی سوگواره «یاس نبوی» در دوهزار امامزاده و بقعه متبرکه/ سوگواری ۵۰۰ هیئت مذهبی در امامزادگان

حجت الاسلام نوروزپور با اشاره به برپایی سوگواره «یاس نبوی»، گفت: در قالب این ویژه برنامه مراسم عزاداری ایام فاطمیه در دوهزار امامزاده و بقعه شاخص کشور برپا می شود.

حجت الاسلام «محمد نوروزپور»، در گفت و گو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان از برپایی ویژه برنامه «یاس نبوی» در دو هزار امامزاده وبقاع متبرکه کشور همزمان با ایام فاطمیه خبر داد و گفت: با توجه به اینکه ایام فاطمیه و سالگرد شهادت شهید سلیمانی با هم متقارن شده است، به همین جهت با هماهنگی با دیگر دستگاهها تلاش کرده ایم،پاسداشت این مناسبت ها را در این اماکن مقدس برگزار کنیم و برگزاری مراسم عزداری 500 هیئت مذهبی در امامزادگان و بقاع متبرکه را فراهم کنیم، همان گونه که  عزاداری ماههای محرم و صفر این فرصت در این اماکن مقدس با رعایت پروتکل های بهداشتی فراهم شد.

 

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف وامور خیریه بیان کرد: در ایام فاطمیه اول و دوم تلاش داریم ویژه برنامه «یاس نبوی» را  در قالب سخنرانی، مرثیه سرایی برگزار کنیم و نمایشگاههای فرهنگی نیز در جوار بقاع متبرکه کشور برگزار و در این نمایشگاهها آثار مکتوب،دیداری،شنیداری مرتبط با حضرت فاطمه(س) را عرضه نماییم.

 

 

حجت الاسلام نوروزپور همچنین از برپایی نمایشگاههای عفاف و حجاب خواهران که توسط تولید کنندگان داخلی تولید شده اند،خبر داد و گفت: این نمایشگاهها نیز تحت عنوان طرح «شمیم خدمت» به مدت 20 روز در جوار امامزادگان برپا است و تلاش شده است که از این طریق برای بانوان سرپرست خانوار و جوانان جویای کار زمینه اشتغال زایی و کارآفرینی فراهم شود.

 

وی ادامه داد: همچنین در برخی از بقاع متبرکه در زمینه حرفه آموزی آموزش هایی ارایه می شود، تا علاقه مندان بتوانند البسه های اسلامی تولید کنند و بتوانند در نمایشگاههای حجاب و عفاف محصولاتشان را عرضه کنند، در واقع هر بقعه ای بر اساس اقتضائات خود اقدام به حرفه آموزی می کند. به عنوان مثال  امامزاده عبدالله شهرری  اقدام به آموزش حرفه خیاطی نموده است.

 

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه از برگزاری مسابقات کتابخوانی با موضوع  حضرت فاطمه(س) و شهید حاج قاسم سلیمانی خبر داد و گفت: همچنین با هماهنگی مدارس مقررشده است که مراسم جشن تکلیف دختران در ایام فاطمیه و نیز سالروز ولادت دخت نبی مکرم اسلام(ص) در امامزادگان،بقاع متبرکه و مساجد  با اهدای هدایایی به آنها برگزار شود.

 

حجت الاسلام نوروزپور با اشاره به توزیع دو نیم میلیون بسته معیشتی در 14 مرحله  میان اقشار محروم در یکسال گذشته خبر داد و تصریح کرد:بناداریم در ایام فاطمیه نیز کمک مومنانه میان خانواده های بی بضاعت با استفاده از کمک های مردمی توزیع کنیم.

 

کد خبر 1127229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha