باید بتوانیم زیر چتر ولایت اهل بیت(ع) مردم را به هم پیوند دهیم

حجت الاسلام صادقی گفت: بخشی از آثار و برکات اعتاب مقدسه کشور در حوزه اجتماعی قرار دارد. این اماکن متبرکه به دلیل وجود امام معصوم یا امامزادگان و بزرگان نقش معنوی و آثار روحی فراوانی در بین مردم ایجاد می کند.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین هادی صادقی در پنجمین اجلاسیه آستان های مقدس و بقاع متبرک ایران‌اسلامی گفت: بخشی از آثار و برکات اعتاب مقدسه کشور در حوزه اجتماعی قرار دارد. این اماکن متبرکه به دلیل وجود امام معصوم یا امامزادگان و بزرگان نقش معنوی و آثار روحی فراوانی در بین مردم ایجاد می کند.

 

معاون فرهنگی قوه قضاییه افزود: در فرهنگ ما پیوند حول محور ولایت بسیار برجسته است و اولیای خدا همیشه نقطه اتصال مردم با خدا و پیوند خود مومنان با یکدیگر  ونیز نقطه وحدت و گردهم امدن مومنان با هم بوده اند. 

 

وی با بیان اینکه این مسئله هم در حال حیات و هم در حال ممات اولیای الهی مشاهده می شود، خاطرنشان کرد: افرادی که متولیان امور بقاع متبرکه هستند می توانند این نقش را به فعلیت بیشتری برسانند. متولیان این امر می توانند با برنامه هایی که در اعتاب مقدسه دارند، پیوند خوبی میان افرادی که پیوندشان گسسته و یا سست شده است ایجاد کنند . 

 

حجت الاسلام والمسلمین صادقی تاکید کرد: جامعه ما دچار تنش های زیادی شده است که موجبات ایجاد گسست میان مردم را ایجاد می کند و واقعیت این است که هنوز نتوانسته ایم از ظزفیت بقاع متبرکه در این زمینه استفاده کنیم. 

معاون قوه قضاییه ادامه داد: در این راستا مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه اولین تفاهم خود با را با آستان قدس رضوی منعقد کرد تا بتوان از این ظرفیت عظیم برای حل اختلافات مردم استقاده کرد. وی گفت: آستان های دیگر نیز می توانند از این تفاهم نامه استفاده کرده و چنین برنامه هایی را در دستور کار خود قزار دهند. در این راستا خادمانی تعریف می شوند که ماموریت اصلی ان ها ایجاد صلح و سازش میان مردم است. ما باید بتوانیم زیر چتر ولایت اهل بیت(ع) مردم را به هم پیوند دهیم.

کد خبر 1127266

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha