حماسه ۲۴ آذر مردم کرمان باید در قالب هنر روایت شود

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس با گرامیداشت حماسه ۲۴ آذر مردم کرمان گفت: از همه مسئولان مربوطه صمیمانه تقاضا دارم همان طور که رهبر معظم انقلاب اسلامی تأکید فرمودند، این روزها و حماسه ها را در قالب هنر روایت و جاودانه کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان؛ ۲۴ آذر، یادآور حادثه ای فراموش نشدنی از حافظه تاریخی مردم کرمان است که منجر به شهادت « فرامرز دادبین، غلامحسین مهدوی، سید حسین حسینی و حمید نامجو» و زخمی شدن جمعی از مردم شد.

 

 

بر اساس آنچه در روزشمار انقلاب در کرمان گزارش شده، در آن روز در سال ۱۳۵۷ اجتماع عظیم گروه های مختلف مردم کرمان که به مناسبت هفتمین روز شهادت شهید حسن توکلی فرزند حجت الاسلام احمد توکلی در مسجد امام(ره) قرار بود در حرکتی هماهنگ و با شعارهای یکپارچه به سمت مسجد صاحب الزمان حرکت کند؛ با دخالت مزدوران شاه به حادثه ای خونین تبدیل شد.

 

 

درگیری مأموران رژیم شاهنشاهی با مردم انقلابی از ساعت ۹ صبح تا ۱۵ عصر طول کشید و بعد از این حادثه مأموران در شهرستان های استان به منازل فرهنگیان حمله کرده و اموالشان را به آتش کشیدند.

 

 

آیت الله شیخ علی اصغر صالحی کرمان در تلگرافی این حادثه را به آیت الله شهید سیدعبدالحسین دستغیب اطلاع و ایشان در جواب تلگراف، این حادثه را تسلیت گفتند.

 

 

مردم کرمان اما از پای ننشستند و در جلسه ای قرار گذاشته شد تا تشییع شهدا در هر شرایطی انجام شود و چون پیش بینی شده بود مأموران شاه برای جلوگیری از تشییع شهدا، پیکرها را بربایند، شبانه محل آنها تغییر یافت و بعدها ثابت شد واقعاً هم این قصد را داشتند.

 

 

در پیام محمدمهدی زاهدی، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس از ۲۴ آذر به عنوان روزی که در آن آمیزه ای از شور و اشتیاق انقلابی، کرمانیان غیور برای دفاع جانانه از حق و پشتیبانی مطلق از نهضت خمینی کبیر در مسجد ملک گرد هم آمدند و بر ستمگران فریاد زدند؛ یاد شده است.

 

 

این پیام می افزاید: هرچند رژیم پهلوی اجتماع مردم را به خاک و خون کشید اما این روز تا همیشه در دل و جان تاریخ انقلاب ثبت و به آن رنگ تقدس بخشید...کرمان همواره غیور مردان نامی خود را برای حفظ اسلام در خط مقدم قرار داده و به دشمنان ثابت کرده اینجا سرزمین مجاهدان و فداکاران است، این خطه پهناور همواره از خودگذشتگی را مشق کرده و چشمان طماع دشمنان به این سرزمین را کور کرده است.

 

 

اینجانب ضمن گرامیداشت 24 آذرماه، و یاد و خاطره شهدای این روز تاریخی و همین طور شهید حسن توکلی زاده، از همه مسئولان مربوطه صمیمانه تقاضا دارم همان طور که رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید فرمودند، این روزها و حماسه ها را در قالب هنر روایت و جاودانه کنند.

کد خبر 1127276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha