آغاز مرحله استانی چهارمین جشنواره بین‌المللی قرآن و عترت در سنندج

رئیس اداره برنامه‌ریزی امور قرآنی تبلیغات اسلامی کردستان از آغاز مرحله استانی چهارمین جشنواره بین‌المللی قرآن و عترت ویژه خانواده روحانیون و طلبه در سنندج خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، بهرام مرادی رئیس اداره برنامه‌ریزی امور قرآنی تبلیغات اسلامی کردستان اظهار کرد: مرحله استانی مسابقات چهارمین جشنواره بین‌المللی قرآن و عترت مرکز خدمات حوزه‌های علمیه با همکاری سازمان دارالقرآن کریم تبلیغات اسلامی از 15 آذر ماه در استان‌های مختلف کشور آغاز شده و تا 26 آذرماه ادامه دارد که آزمون شفاهی این دوره از مسابقات امروز 24 آذر ماه در استان کردستان برگزار شد.

 

وی بیان کرد:  با توجه به اتمام مراحل ثبت نام خانواده روحانیون و طلاب در چهارمین دوره جشنواره بین المللی قرآن و عترت ۱۵۳ نفر از استان کردستان در این دوره ثبت نام کرده‌اند.

 

مرادی با اشاره به بخش‌های این دوره از مسابقات قرآنی بیان کرد: این دوره از جشنواره شامل دو بخش آموزشی و مسابقه‌ای است که بخش‌های آموزشی جشنواره شامل روخوانی، روانخوانی، صحیح خوانی قرآن کریم، سبک زندگی، تفسیر آسان، قصه‌های قرآنی، حجاب و عفاف و صحت قرآئت نماز است.


رئیس اداره برنامه‌ریزی امور قرآنی تبلیغات اسلامی کردستان یادآور شد: در بخش مسابقه‌ای جشنواره نیز شرکت کنندگان در رشته‌های قرائت، حفظ، ترتیل، اذان، تفسیر، صحیفه سجادیه، نهج‌البلاغه و کتابخوانی به رقابت می‌پردازند.

 

مرادی تصریح کرد: امروز 24 آذرماه، ۴۸ نفر از افراد ثبت نام شده از کردستان در آزمون شفاهی با حضور داوران استانی به رقابت می‌پردازند.

 

وی اعلام کرد: تعدادی از این افراد به دلیل سکونت در روستاها و مناطق دور به صورت تلفنی و یا با تماس تصویری در فضای مجازی در آزمون شفاهی شرکت می‌کنند.




رئیس اداره برنامه‌ریزی امور قرآنی تبلیغات اسلامی کردستان تصریح کرد: آزمون کتبی این مسابقات نیز در روزهای ۱۹ و ۲۶ آذر ماه به صورت مجازی همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود.

 

مرادی در پایان بیان کرد: برگزیدگان این جشنواره قرآنی پایان دیماه در مشهد مقدس مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.

 

گفتنی است، این جشنواره با همراهی مرکز خدمات حوزه علیمه استان کردستان در محل دارالقرآن کریم تبلیغات اسلامی کردستان برگزار شده است.

کد خبر 1127341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha