مسابقات قرآن نیروهای مسلح نماد وحدت و همدلی است/ قرآن اراده های آهنین افراد را شکل می دهد

حجت الاسلام محمدحسنی با تاکید بر تاثیر قرآن در تحکیم باور و اعتقادات دینی افراد در ادوار مختلف تاریخ گفت: مسابقات قرآن نیروهای مسلح نماد وحدت و همدلی است.

حجت الاسلام عباس محمد حسنی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد مسابقات قرآنی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران گفت: خدا را شاکریم که توفیق برگزاری این رویداد بزرگ قرآنی را به ارتش جمهوری اسلامی ایران عنایت کرد. از تمام عزیزانی که در برگزاری این آیین آسمانی تلاش کردند و تلاش می کنند، تشکر می کنم. امیدوارم خاطرات ماندگار وحیانی برای تمام شرکت کنندگان در این مسابقات رقم بخورد.

 

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش افزود: مسابقات قرآن برکات فراوانی برای تمام ملت ایران دارد از جمله اینکه این مسابقات همان گونه که آگاه هستیم با مشارکت نیروهای مسلح برگزار می شود و خانواده های ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروی انتظامی، وزارت دفاع و پشتیبانی، خواهران شاغل در این نیروها و همچنین همسران آنها برگزار می شود.

 

حجت الاسلام محمدحسنی ادامه داد: مسابقات قرآنی یکی از رویدادهای بسیار افتخارآمیزی است که جزو منویات رهبر انقلاب نیز محسوب می شود. موضوع افزایش صمیمیت در میان نیروهای مسلح از مطالبات بسیار جدی فرماندهی معظم کل قوا است که در حوزه های مختلف این هم افزایی و صمیمیت تحقق یافته است و این مسابقات یکی از نمادها و مصداق های عینی وحدت حقیقی، ولایت مدارانه میان ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و وزارت دفاع است.

 

وی با تشکر از دست اندرکاران برگزاری مسابقات قرآنی نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: تشکر ویژه از دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا برای هدایتگری ها در حسن اجرای این مسابقات داریم. همچنین از فرماندهی دژبان کل ارتش و رییس عقیدتی سیاسی دژبان ارتش جمهوری اسلامی نیز تشکر می کنم.

 

وی در مورد تاثیر قرآن در مقابله با تهاجم فرهنگی تصریح کرد: هر انسانی در لحظات بحرانی دوست دارد در جایی پناهنده شود. مطابق با آموزه های قرآنی نفوذناپذیرترین پناهگاه، قرآن است؛ به همین دلیل حضرت محمد (ص) فرمودند برای در امان ماندن از تهاجمات فرهنگی به قرآن پناهنده شودید. قطعا کسانی که در پرتو این مراسم پناهنده به قرآن می شوند از بسیاری از آثار منفی تهاجمات فرهنگی در امان خواهند بود؛ به همین دلیل باید تمام تلاش خود را به کار ببریم تا موضوع فرهنگ قرآن را فراگیر کرده تا جایی که حتی یک خانواده ایرانی از تعالیم تعالی بخش قرآن محروم نباشد.

 

حجت الاسلام محمدحسنی در مورد جایگاه قرآن در افزایش قدرت دفاعی و معنوی نیروهای مسلح به خصوص ارتش گفت: کسی در میدان عمل تا آخر می ایستد که از اراده ها و اعتقادات قوی برخوردار باشد.

 

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش یادآور شد: هیچ کتابی به اندازه قرآن نمی تواند اراده های ما را تقویت کند. اگر می بینیم در صدر اسلام در حادثه کربلا سربازان امام حسین (ع) و یاران ابا عبدالله (ع) و اصحاب مجاهد ایشان و رسول خدا تا آخر ایستاده اند به دلیل استحکام در اعتقادات آنها بوده است که خاستگاه این استحکام در اعتقادات قرآن است.

 

وی گفت: در عصر حاضر نیز مانند صدر اسلام اگر بخواهیم از اراده های آهنین و نفوذناپذیر در مقابله با انواع تهاجمات دشمن برخوردار باشیم، راه آن تقویت اعتقادات از طریق قرآن است که الحمدالله در نیروهای مسلح وجود دارد. 

 

 

کد خبر 1127355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha