توسعه و گسترش فعالیت‌های قرآنی در جامعه ضروری است

سلیمانی گفت: توسعه و گسترش فعالیت‌های قرآنی در جامعه ضروری است

 به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، «سیامک سلیمانی» در هشتاد و یکمین جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان که صبح امروز با دستور جلسه تبادل نظر پیرامون توسعه و گسترش فعالیتهای قرآنی در محل دفتر امام جمعه شهر پرندک برگزار شد، گفت: قرآن کتاب آسمانی و چراغ هدایت انسان ها است که باید بیش از پیش به آن پرداخته شود.

 

فرماندار و نائب رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان زرندیه افزود: فعالیتهای اجتماعی بویژه فعالیتهای فرهنگی در حال واگذاری به بخش خصوصی می باشد و این مردمی شدن فعالیتهای فرهنگی و اجتماعی موجب تاثیرگزاری بیشتر این نوع فعالیتها در جامعه شده است.

 

وی اضافه کرد: کارخانجات، صنایع و حتی اصناف می بایست نقش خود را به نحو احسن در فعالیتهای فرهنگی، هنری و قرآنی ایفا نمایند.

برگزاری نخستین جشنواره قرآنی در زرندیه

 

در ادامه این جلسه «احمد جوانمرد» نیز با اشاره با اینکه این اداره در نظر دارد اولین جشنواره قرآنی شهرستان زرندیه را برگزار نماید گفت: از دستگاههای مختلف تقاضا داریم تا در کنار این اداره قرار گرفته و در راستای هرچه بهتر برگزار شدن این جشنواره مساعدت نمایند.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان زرندیه افزود: این جشنواره در بخشهای مختلف از جمله پژوهشهای قرآنی، مسابقات کتابخوانی قرآنی، کارگاههای قصه گویی قرآنی، مسابقات هنری قرآنی، تقدیر و تجلیل از خادمان و حاملان قرآن، مسابقات روخوانی و روانخوانی، حفظ و مفاهیم، شعر قرآنی، فضاسازی محیطی و ... برگزار می شود.

 

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: استفاده از تمام ظرفیتهای موجود، فرهنگسازی، الگوسازی و بهاء دادن به خادمان و فعالان قرآنی در راستای توسعه و گسترش فعالیتهای قرآنی امری ضروری است.

 

شایان ذکر است در این جلسه مدیران موسسات قرآنی جامعه القرآن زرندیه، دارلقرآن زرندیه و موسسه قرآن و عترت حضرت فاطنه زهرا(س) شهر پرندک به ارائه نقطه نظرات خویش پیرامون دستور جلسه پرداختند.

 

گفتنی است فضاسازی شهرها (نصب بنر وپلاکارد، دیوار نویسی، تلویزیون شهری، پوستر و...) با موضوعات فرهنگی علی الخصوص رهنمودهای قرآنی توسط شهرداری ها و برگزاری جلسه ای در راستای برنامه ریزی برگزاری اولین جشنواره قرآنی شهرستان با ریاست فرماندار از مصوبات این جلسه بود.

کد خبر 1127401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha