مدیران گیلانی برای حمایت از تولیدات داخلی بسیج شوند

عباسی با بیان اینکه توسعه تولیدات دانش بنیان از سیاست های دولت سیزدهم است گفت: مدیران استان جهت حمایت از تولیدات داخلی بسیج شوند چراکه برخی از واحد‌های صنعتی استان نیازمند توسعه هستند

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، «اسدالله عباسی» امروز (چهارشنبه، ۲۴ آذر) در بازدید از نمایشگاه فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید گیلان در محل نمایشگاه بین‌المللی استان در رشت با تاکید بر لزوم حمایت از تولیدکنندگان و صنعتگران داخلی اظهارداشت: حمایت از تولیدکنندگان، صنعتگران و نهضت ساخت داخل منجر به افزایش اشتغال در استان می شود که مورد حمایت جدی قرار می‌گیرد.

 

استاندار گیلان برگزاری این نمایشگاه را فرصت مناسبی برای تبادل اطلاعات و هم‌افزایی بین واحد‌های صنعتی استان با استان‌های دیگر اعلام و بیان کرد: توسعه تولیدات دانش بنیان از سیاست های دولت سیزدهم است.

 

وی با تاکید بر اینکه مدیران استان جهت حمایت از تولیدات داخلی بسیج شوند چراکه برخی از واحد‌های صنعتی استان نیازمند توسعه هستند اظهارداشت: استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی در ساخت قطعات و تجهیزات مورد نیاز صنعت و تامین نیازمندی‌های فناورانه واحدهای تولیدی در این نمایشگاه ها، خودکفایی و عدم وابستگی به خارج را به دنبال دارد.

 

« فرهاد دلق پوش» هم در این بازدید با بیان اینکه دانش، توان ملی و استعداد صنعتگران ما بالاست، اظهارکرد: ۷۸ واحد تولیدی در این نمایشگاه حضور دارند  و تعدادی از واحدهای حوزه صنایع دفاعی نیز جهت کمک فناورانه به صنایع مختلف در این نمایشگاه مشارکت دارند.

 

رییس سازمان صنعت معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه از ابتدای امسال با حمایت از تولیدات دانش بنیان و صادرات محور بالغ بر ۳۸ میلیون دلار صرفه جویی ارز داشتیم اعلام کرد: پیش بینی می‌شود رقم مذکور تا پایان سال به ۵۰ میلیون دلار برسد.

 

گفتنی است؛ نمایشگاه فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید استان گیلان از ۲۳ لغایت ۲۶ آذر سال جاری در محل نمایشگاه‌های بین المللی استان دایر است.

کد خبر 1127405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha