دوازدهمین جشنواره تئاتر استانی جنوب کرمان با معرفی نفرات و آثار برتر پایان یافت 

شامگاه امشب ۲۵ آذر ماه آئین اختتامیه دوازدهمین جشنواره تئاتر استانی جنوب کرمان با معرفی نفرات و آثار برتر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، شامگاه امشب ۲۵ آذر ماه آئین اختتامیه دوازدهمین جشنواره تئاتر استانی جنوب کرمان با معرفی نفرات و آثار برتر پایان یافت.

«حسین اسحاقی» در این آئین، گفت: یکی از برنامه های شاخص دولت سیزدهم و رئیس جمهوری توجه به بحث آموزش هنر در مناطق مرزی و محروم است و تاکنون در جنوب کرمان بیش از ۴ هزار نفر در رشته های مختلف ثبت نام کرده اند که بیشترین آنها در رشته های هنری تئاتر و بازیگری است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان بیان کرد: بزودی کارگاه نمایشنامه نویسی به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری انجمن نمایش جنوب کرمان برگزار می‌شود.

وی با یادآوری این مطلب که دوازدهمین جشنواره تئاتر استانی جنوب کرمان در روزهای ۲۴ و ۲۵ آذر ماه در جیرفت برگزار شد، اظهار کرد: یکی از برنامه های این جشنواره برگزاریک  کارگاه های آموزشی با حضور اساتید برتر تئاتر بود.

اسحاقی ابراز کرد: نمایش بیست و هفت از شهرستان جیرفت، نمایش قدمگاه به فصل پائیز از شهرستان فاریاب، نمایش سین از شهرستان جیرفت و نمایش فریاد های بی صدا از رودبار جنوب در دوازدهمین جشنواره تئاتر استانی جنوب کرمان به روی صحنه آمدند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان برگزاری جشنواره ها، همايش ها را در معرفی و شكوفایی ظرفيت های هنری موثر دانست و ادامه داد: سعی شد تا جشنواره ای در خور توانمندی های  منطقه برگزار شود.

وی یکی از کار‌های مهم زیرساختی این اداره کل را توجه ویژه به حوزه تئاتر قلمداد کرد و افزود: استفاده از ابزار هنر تئاتر برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و دیگر مسائل در جامعه تاثیرگذاری بیشتری دارد.

اسحاقی در خاتمه دوازدهمین جشنواره تئاتر استانی جنوب کرمان را رقابتی برشمرد و عنوان کرد: امشب در پایان جشنواره از نفرات و آثار برتر با اهدا جوایز و لوح یاد بود تجلیل شد.

کد خبر 1127421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha