برای تکمیل تصفیه خانه‌های آبفا در دیواندره از منابع ملی استفاده می‌شود

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان گفت: در بودجه ۱۴۰۱ منابعی در اختیار وزارت نیرو برای اجرای پروژه‌های خاص قرار داده شده که از آنها نیز برای تکمیل تصفیه‌خانه‌های آب و فاضلاب دیواندره استفاده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، بهرام نصراللهی‌زاده رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان در بازدید از پروژه‌های ابفا دیواندره،با تقدیر از تلاش‌های شرکت آبفا برای تامین آب و همچنین پوشش بالای خدمات جمع آوری فاضلاب و درصد بالای این موضوع در قیاس با میانگین کشوری اظهار کرد: از هیچگونه کمک به لحاظ اعتباری برای تکمیل تصفیه خانههای آب و فاضلاب دریغ نخواهیم کرد.

 

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان با اشاره به فرایند تامین اعتبارات تصفیه خانه آب دیواندره تاکنون؛ اظهار کرد: تا پایان امسال منابع قابل توجهی از محل منابع استانی و ملی و توازن برای تکمیل این تصفیه خانه‌ها تزریق خواهد شد.

 

 

وی خاطرنشان کرد: از محل اعتبارات توازن ۱۰ میلیارد تومان و از محل اعتبارات استانی نیز مبلغی به این پروژه تزریق خواهد شد.

 

 

نصراللهی‌زاده افزود: همچنین در بودجه ۱۴۰۱ منابعی در اختیار وزارت نیرو جهت اجرای پروژه های خاص قرار داده شده که از آنها نیز برای تکمیل تصفیه خانه های آب و فاضلاب دیواندره استفاده خواهیم کرد.

 

 

وی با اشاره به سرمایه گذاری مناسب در حوزه ایجاد تصفیه خانه‌ها گفت: طی جلسه‌ای با حضور دستگاه‌های ذیربط برای استفاده از پساب تصفیه‌خانه فاضلاب دیواندره اقدام خواهد شد.
 

تکمیل تصفیه خانه‌های آبفا دیواندره نیازمند نگاه ویژه‌ی سازمان مدیریت

 

 

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان نیز در این بازدید خواستار نگاه ویژه‌تر سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برای تکمیل تصفیه خانه‌های آب و فاضلاب دیواندره شد.

 

 

علیرضا تخت شاهی با اشاره به اجرای طرح آبرسانی به شهر دیواندره گفت: این پروژه شامل خط انتقال به طول ۱۰۵۰۰ متر، احداث ۴ باب مخزن بتنی به ظرفیت ۱۴ هزار مترمکعب و ۳ باب ایستگاه پمپاژ، احداث تصفیه خانه آب شرب به ظرفیت ۲۵۰ لیتر بر ثانیه در زمینی به مساحت ۴.۵ هکتار(۱۷۰ لیتر جهت تامین آب شرب شهر دیواندره و ۸۰ لیتر جهت تامین آب مجتمع روستایی اوباتو و ۷۲ روستای تابعه) است.

 

 

وی در خصوص تصفیه خانه آب شرب دیواندره گفت: این پروژه برای جمعیت افق طرح در سال ۱۴۱۵ به میزان ۵۱ هزار نفر برنامه ریزی شده و پیشرفت کلی آن ۸۰ درصد است و برای تکمیل تصفیه‌خانه حدود ۴۵ میلیارد تومان نیاز است.

 

 

مدیرعامل آبفا کردستان منابع تامین آب دیواندره را شامل چاه ۲ حلقه، گالری ۲ مورد با مجموع ۱۱۰ لیتر بر ثانیه؛ حوضچه آبگیر و گالری و ایستگاه پمپاژ پایاب سد سیازاخ به میزان ۳۰ لیتر بر ثانیه برای تامین آب اوباتو عنوان کرد.

 

 

تخت‌شاهی همچنین در جریان بازدید از پروژه تصفیه خانه فاضلاب دیواندره گفت: برای تکمیل و راه‌اندازی پروژه تصفیه خانه فاضلاب شهر دیواندره ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

 

 

وی افزود: پروژه تصفیه‌‌خانه فاضلاب دیواندره که از سال ۱۳۹۵ مراحل ساخت آن آغاز شده به‌ صورت کلی ۴۰ درصد پیشرفت دارد و ظرفیت تصفیه ۶۵۰۰ مترمکعب در شبانه روز را دارا خواهد بود.

 

 

تخت‌شاهی گفت: برای تکمیل آن به ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز است و در صورت تامین اعتبار تا ۲ سال آینده پروژه تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

 

 

مدیرعامل آبفا کردستان با اشاره به قرارگیری دیواندره در مسیر کریدور  شمال به جنوب اجرای تصفیه خانه فاضلاب را علاوه بر بحث سلامت به لحاظ اجتماعی نیز بسیار مهم دانست.

 

 

وی با اشاره به لزوم همراهی جهاد کشاورزی برای بحث استفاده از پساب تصفیه خانه فاضلاب، خواستار نگاه ویژه‌تر به این پروژه برای تکمیل و بهره‌براری از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی شد.

کد خبر 1127428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha