پهپادهای ایرانی مشتری زیادی دارند

امیر خواجه فرد با بیان اینکه فکر نمی‌کردیم برای پهپادهای ایرانی این میزان مشتری وجود داشته باشد، گفت: امروز کشورهای صاحب نام از ما درخواست همکاری برای تولید مشترک دارند و این‌ نشان دهنده کشش جهانی نسبت به تولیدات داخلی صنایع هوایی وزارت دفاع است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع، امیر افشین خواجه فرد در حاشیه بازدید از نمایشگاه تقاضای ساخت و تولید ایرانی (تستا) و غرفه وزارت دفاع در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران با تقدیر از برگزار کنندگان این نمایشگاه،گفت: برگزاری این نمایشگاه، همه را وارد چالشی برای تامین نیازهای صنعتی کشور می‌کند.

مدیر عامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع تصریح کرد: برای اینکه بتوانیم پاسخ مناسب‌تری از این نمایشگاه‌ها بگیریم باید نوع تعامل‌مان با تولید کنندگان و شرکت‌های دانش بنیان را پایدار کنیم؛ به این صورت که همواره غرفه یا محلی برای جذب شرکت‌های دانش‌بنیان و تولیدکنندگانی که می‌توانند نیازهای ما را تامین کنند، وجود داشته باشد.

وی با اشاره به ظرفیت عظیم وزارت دفاع در تأمین اقلام مورد نیاز کشور گفت:  باید با شرکت‌های دانش بنیان و صنعتی همراهی کرد و دست آنها را گرفت؛هنگامی که عزم، پشتکار و اراده آن‌ها تجلی یافت؛ می‌بایست سازوکارهایی را فراهم کرد که بتوانند از زیرساخت‌های مختلف وزارت دفاع استفاده کنند.

امیرخواجه فرد تصریح کرد: ما در مجموعه صنعت هوایی وزارت دفاع زیرساخت‌های لازم را داریم و البته با مشارکت بخش خصوصی و شرکت‌های دانش بنیان می توانیم بهره‌وری زیرساخت‌ها را نیز ارتقا دهیم.

مدیرعامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع درباره اقدامات وزارت دفاع و سازمان صنایع هوایی در خصوص بومی سازی ناوگان هوایی و قطعات مورد نیاز در این حوزه گفت: مسئله بومی‌سازی برای ما بسیار مهم است؛ قطعات را می‌شود از منبعی غیر بومی تأمین کرد؛ اما در مرحله‌ای که می خواهیم وارد ساخت ناوگان هوایی شویم، بومی‌سازی  غیر قابل اجتناب است.

وی با بیان اینکه بومی‌سازی می‌تواند باعث رشد پایدار شود که البته بازار جهانی نیز خواهد داشت افزود: در صنعت هوایی به هیچ عنوان فکر نمی‌کردیم که برای پهپادهای ایرانی به این میزان مشتری وجود داشته باشد، همچنین ما توانستیم ترمزهای هوایی را تولید کنیم که امروز کشورهای بسیار صاحب نام از ما درخواست همکاری برای تولید مشترک دارند و این‌ها نشان دهنده کشش جهانی نسبت به تولیدات داخلی صنایع هوایی وزارت دفاع است که با گسترش و توسعه این عرصه‌ها مشتری‌های بیشتری نیز در سطح جهانی خواهیم داشت.

کد خبر 1127443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha