شیرینی دیدن دانش آموزان پشت میز مدرسه نوساز به دهن خیّر تهرانی، مزه کرد

خیّر تهرانی که مدرسه ای در روستای دالنجان کردیه فاروج ساخته بود، ساخت مدرسه در روستای سینگیلی شیرین را هم متعهد شد.

«سعید نفری» خیّر تهرانی که پیش از این هم یک مدرسه در روستای دالنجان کردیه فاروج ساخته بود، به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: مدرسه روستای سینگیلی شیرین یک مدرسه سه کلاسه‌ست که با 207 مترمربع زیربنا ساخته می شود.

 

وی برآورد اعتبار مورد نیاز برای ساخت این واحد را 20 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: کلنگ زنی مدرسه روستای دالنجان کردیه سال 98 انجام و بهره برداری از آن تابستان امسال انجام شد.

 

نفری گفت: مجموع هزینه صرف شده برای ساخت این مدرسه با رقم مشارکت دستگاه های اداری چهار میلیارد و 500 میلیون ریال  بوده و این مدرسه دوکلاسه با 81 متر مربع زیربنا، در 686 متر مربع مساحت  با مشارکت  نوسازی مدارس ساخته شد و امسال دانش آموزان سال تحصیلی جدید را در فضای نوساز آغاز کردند.

 

وی با اشاره به اینکه در قالب موسسه خیریه نائبه الزهرا (س) به روستاهای محروم استان و شهرستان خدمات می دهیم، بیان کرد: روستای دالنجان کردیه با توجه به اوج محرومیت های آن  از سال 91 مورد توجه خیران این موسسه قرار گرفت و در گام نخست با توجه به تخریبی بودن 80 واحد مسکن خانوارهای این روستا، 40 واحد مدجویان کمیته امداد با ساخت در شهرکی که با همین هدف در بالا دست روستا ایجاد شده بود، انتقال یافت.

 

این خیّر مدرسه ساز گفت: سال 96 مرحله اول بهره برداری از این واحدها انجام و در سال 98 کلنگ زنی مدرسه و خانه بهداشت آن در فضای جدید روستا انجام شد که تاکنون مدرسه دو کلاسه آن به بهره برداری رسیده است.

 

کد خبر 1127461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha