به دنبال افزایش حداکثری در جامعه سردفترداران هستیم

بابایی گفت: مبارزه با فساد و ایجاد سلامت حداکثری در جامعه سردفترداران را به عنوان یک اصل جدی پیگیر هستیم. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «حسن بابایی» شامگاه امروز (چهارشنبه ٢۴ آذر) در جمع سردفترداران استان گلستان در گرگان اظهار داشت: مبارزه با فساد و برخورد با متخلفان به  عنوان یک رویکرد موثر در دستور کار ما قرار دارد.

 

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور افزود: ناظران جامعه سردفترداران باید با تشدید نظارت‌ها و اعمال مشوق های لازم برای واحدهای پاکدست سلامت حداکثری  را به این جامعه خدمتگذار برگردانند.

 

بابایی ادامه داد: سردفتردارانی که به ارتکاب جرم اصرار دارند باید با برخورد قاطع ناظران مواجه شوند و هیچ اغماضی در خصوص آنها پذیرفتنی نیست. 

 

وی تاکید کرد که سردفترداران انسانهایی پاکدست و شریف هستند و نباید تعداد اندکی متخلف سلامت این جامعه را به خطر بیاندازند.

 

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ادامه داد در حوزه‌های مختلف دارای قوانین متعددی هستیم که این موضوع زمینه سوء استفاده متخلفان را افزایش داده است ‌.

 

به گفته وی یک تنقیح قوانین و مقررات در حوزه های ثبتی مهم است و به طور جدی برای تحقق آن تلاش می کنیم.

 

بابایی گفت: صدور سند خارج از دفترخانه به یک دغدغه تبدیل شده است.

 

وی افزود: وقتی سند رسمی مالکیت خودرو در یک نهاد غیر تخصصی صادر می شود باید آثار منفی این عمل را در نظر بگیریم، در صورت استمرار این رویه در یکی دو سال آینده با دعاوی مختلف در این حوزه روبه‌رو خواهیم شد و ثبات و امنیت قضایی به خطر می‌افتد.

 

بابایی گفت: وقتی یک نهاد غیر تخصصی که به بانک‌های اطلاعاتی پیش نیاز برای صدور سند دسترسی ندارد سند صادر می‌کند،  موجبات بروز مشکلات زیادی در آینده خواهد شد.

کد خبر 1127462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha